سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ خرداد ۱۳۹۴ در ۱۰:۴۳ ق.ظ چاپ مطلب

اولین فیلم دولتخانی روی پرده سینماها/ «برادران معروف» در راه تولید

saeed-dolatkhani

فیلم «گاو زخمی» به کارگردانی سعید دولتخانی به زودی در گروه «هنر و تجربه» روی پرده می‌رود.

فیلم «گاو زخمی» به کارگردانی سعید دولتخانی به زودی در گروه «هنر و تجربه» روی پرده می‌رود.

سعید دولتخانی به سوره سینما گفت: نگارش فیلمنامه‌ای با نام «برادران معروف» را به تازگی به پایان رساندم و قصد دارم به عنوان دومین فیلمم آن را جلوی دوربین ببرم. «برادران معروف» درباره دو برادر صمیمی است که با یک حادثه تکان‌دهنده مواجه می‌شوند. داستان فیلم در تهران، کرج و شهریار رخ می‌دهد. با یک سرمایه‌گذار خصوصی در حال مذاکره‌ام که بحثمان نتایج خوبی داشته و ماه آینده درخواست پروانه ساخت خواهیم داد.

این کارگردان ادامه داد: متاسفانه وضعیّت اقتصادی نامناسب سینما، حضور سرمایه گذاران خصوصی را بسیار کمرنگ کرده است و همین تعداد کمی هم که حاضر به سرمایه‌گذاری هستند، اغلب خواسته ها و توقعاتی دارند که اتفاقا استدلال اقتصادی و منطقی ندارد! آنها علاقمند به حضور ستاره ها هستند و غافل اند که اگر به فرض یک ستاره دویست میلیون تومان دستمزد بگیرد، فیلم باید ششصد میلیون فقط برای او بفروشد تا دستمزدش برگردد. آن هم در شرایطی که فاصله تولید تا اکران، فاصله ای نیست که بتوان بطور دقیق آن را محاسبه کرد.

دولتخانی افزود: من علاقه فراوانی به همکاری با ستاره‌ها دارم. به شرطی که همه چیز طبیعی و منطقی برگزار شود. در چنین شرایطی، کیفیّت فیلمنامه می تواند کمک های فراوانی به بخش تولید کند. چراکه با یک فیلم نامه ی خوب می توان شرایط بهتری را ایجاد کرد و تخفیف جالبی از عوامل گرفت. و آخر اینکه اغلب تهیه کنندگان از اهمیّت فیلمنامه حرف می زنند امّا دستمزدی که برای آن تعیین می کنند، به هیچ وجه منصفانه نیست. امّا متاسفانه آنها حاضرند در بخش هایی سرمایه های زیادی هزینه کنند که بسیار کم اهمّیت تر از فیلمنامه است.

gave-zakhmi

عوامل تولید «گاو زخمی» عبارتند از سیدامیر سیدزاده تهیه‌کننده، محمدحسین سیدزاده مجری طرح و مدیرتولید، حسن علی اسدی مدیر تصویربرداری، مسعود دولتخانی تدوین، سودابه خسروی طراح چهره‌پردازی، سعید دولتخانی طراح و صحنه و لباس، امیرحسین صادقی طراحی و ترکیب صدا، ارسلان کیان ارثی مدیر صدابرداری، سهند مهدی‌زاده آهنگساز، علی نیک‌رفتار عکاس، آلما سعادتی دستیار اول کارگردان و برنامه ریز، مرضیه آذری منشی صحنه و حامد آذرمیان مدیر تدارکات.

آرش مهاجر، بهاره نوحیان، آزیتا لاچینی، حمیدرضا هدایتی، لیندا کیانی، محمدامین صاحب زاده، نیکان راست قلم، کاظم علی زاده، امیر صدیقی، سپیدار تاری، امیر فرزان و مهران رجبی بازیگران اصلی این فیلم هستند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>