سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ خرداد ۱۳۹۴ در ۱۱:۰۶ ق.ظ چاپ مطلب

شماره تازه «فیلم‌نگار» منتشر شد

filmnegar

شماره ۱۵۰- ۱۴۹ ماهنامه تخصصی فیلمنامه‌نویسی فیلم‌نگار» با بررسی فیلم‌های روی پرده منتشر شد.

شماره ۱۵۰- ۱۴۹ ماهنامه تخصصی فیلمنامه‌نویسی فیلم‌نگار» با بررسی فیلم‌های روی پرده منتشر شد.

سوره سینما- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیاد سینمایی فارابی؛ گزارشی از برگزاری بخش بین‌الملل سی‌و‌سومین جشنواره فیلم‌ فجر و پنجمین شب فیلمنامه‌نویسان، گفت‌و‌گو با علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی پیرامون اولویت‌ها و دغدغه‌های این بنیاد در حوزه فیلمنامه‌نویسی و بررسی پرونده پیچینگ «نقل شفاهی» بخش ابتدایی این شماره فیلم‌نگار است.

همچنین در این شماره، نقد و بررسی فیلم‌های سینمایی «در دنیای تو ساعت چند است؟»، «من دیه‌گو مارادونا هستم»، «رخ دیوانه»، «استراحت مطلق» با نوشتارهایی از منتقدان سینمایی کشور و گفت‌وگوی مفصل با محمدرضا گوهری درباره فیلمنامه «رخ دیوانه» منتشر شده است. نقد و بررسی فیلم‌های روز جهان از جمله «قصه‌های دیوانه‌وار»، «میان ستاره‌ای» و «آقای ترنر» به همراه گفت‌وگو با فیلمنامه‌نویسان این آثار و ۱۰۱ عادت نوشتن فیلمنامه‌نویسان بزرگ سینما از دیگر مطالب شماره جدید فیلم‌نگار است.

در بخش کوتاه و مستند نیز فیلمنامه کوتاه بُرِش به همراه یادداشت هادی علی‌پناه و گفت‌و‌گوی اختصاصی با پاتریسیو هنریکز کارگردان مستند «اویغوررها: زندانیان پوچی» به چاپ رسیده است. فیلمنامه کامل «فاکس‌کچر» با ترجمه خوب امیرحسین شهبازلو به همراه پرونده نقد و بررسی به عنوان آخرین مطالب در این شماره فیلم‌نگار چاپ شده و ماهنامه فیلم‌نگار در ۱۸۴ صفحه و زیر نظر بنیاد سینمایی فارابی به چاپ رسیده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>