سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ خرداد ۱۳۹۴ در ۱۲:۴۷ ب.ظ چاپ مطلب

سام قریبیان پاییز امسال «خیزران» را کلید می‌زند/ سیاه‌ترین نقش در «تنهایی لیلا»

sam-gharibian

سام قریبیان اولین فیلمنامه اجتماعی و خانوادگی خود را نوشته و به زودی آن را جلوی دوربین می‌برد.

سام قریبیان اولین فیلمنامه اجتماعی و خانوادگی خود را نوشته و به زودی آن را جلوی دوربین می‌برد.

سام قریبیان به سوره سینما گفت: فیلمنامه ای دارم با نام «خیزران». این فیلمنامه حال و هوایی بسیار متفاوت از دیگر آثار موجود در کارنامه نویسندگی و کارگردانی من دارد. «خیزران» دارای یک موضوع خانوادگی است و هرچند که یک معما را مطرح می کند و در جست و جوی پاسخ آن است، اما پلیسی نیست. این فیلمنامه به مشکلات یک زن و شوهر می پردازد و یک تجربه نو برای من به حساب می آید. جالب است به شما بگویم تا امروز هر کسی آن را خوانده با تعجب گفته نمی دانستم تو هم می توانی فیلمنامه این چنینی بنویسی! من اما ایده و طرح «خیزران» را از مدت ها قبل در ذهن داشتم اما ترجیح دادم اولین فیلمی نباشد که کارگردانی اش می کنم نباشد، به این دلیل که نمی خواستم به عنوان کارگردانی با تفکر دیگر فیلم اولی هایی که در چند سال اخیر شاهد حضورشان هستیم شناخته شوم. بنابراین ابتدا «۳۶۰ درجه» را ساختم و بعد به سراغ این فیلمنامه رفتم.

وی افزود: این روزها در میانه تصویربرداری سریال «تنهایی لیلا» هستیم و احتمالا تا اواسط ماه مبارک رمضان نیز مشغول خواهیم بود. نقش منفی من درام داستان سریال را بالاتر می‌برد. این مجموعه ماجرای دختری را با بازی مینا ساداتی روایت می‌کند که از یک کشور دیگر به ایران می آید و تحت تأثیر متولی یک امامزاده قرار می گیرد. در ادامه ماجراهای عاشقانه ای رخ می‌دهد اما وجود فردی مثل کاراکتر من در حوالی زندگی او، همه چیز را دستخوش تغییراتی می کند. من در این سریال به معنی واقعی کلام در نقش یک ضد قهرمان ظاهر شده ام.

نویسنده فیلم سینمایی «گناهکاران» در ادامه گفت: نقشی که من در سریال «تنهایی لیلا» به کارگردانی محمدحسین لطیفی بازی کردم شاید منفی ترین نقشی باشد که تا امروز بازی کرده ام. درست است که در «خط ویژه» کاراکتر سیاهی داشتم، اما آنجا رفتار من به خاطر مالی که از دست داده بودم تا حدی منطق داشت یا در سریال «رهایی» اگر یک گروگان گیر بودم، این کار را به خاطر کینه ای که در دل داشتم انجام می دادم و به قولی کارم را با بهانه انتقام جویی توجیه می کردم. در سریال «تنهایی لیلا» اما نقش کسی را دارم که گویی ذاتا بی‌رحم است و نمی توانی هیچ دلیلی برای این همه بد بودن او پیدا کنی. او کسی است که حتی به افراد خانواده خودش هم رحم نمی‌کند. می توانم بگویم این نقش سیاه‌ترین نقش کارنامه من تا امروز است.

قریبیان همچنین درباره دیگر فعالیت های خود گفت: به تازگی نگارش یک سریال را با نام «عالیجناب» به پایان رسانده ام. این متن  یک تریلر جاسوسی – سیاسی است، اما نباید از لفظ سیاسی برای توصیف این متن سوء برداشت شود؛. منظور من از سیاسی بودن قصه این است که این اثر برخی ماجراهای پشت پرده ای را در ارتباط با عملکرد تعدادی جاسوس به تصویر می‌کشد. این اثر را مسعود ردایی و علی حضرتی تهیه کنندگی خواهند کرد و بناست در شبکه نمایش خانگی توزیع شود و کارگردانی آن نیز با خودم خواهد بود.

این کارگردان جوان در خاتمه درباره به نمایش در آمدن اولین فیلم خود در جشنواره بین المللی فیلم فجر که ابتدای اردیبهشت شاهد برگزاری آن بودیم گفت: برای یک سینماگر هیچ چیز به اندازه دیده شدن حاصل زحماتش لذت بخش نیست. به همین دلیل ما هم از اینکه بالاخره فیلممان در معرض تماشای مردم قرار گرفت خوشحال بودیم. ما برای شرکت در بخش ملی جشنواره که در بهمن برگزار شد درخواست داده بودیم اما دوستان در آن زمان نخواستند ما در آن رویداد باشیم و کمی بعد تر خودشان خواستند در بخش بین المللی حاضر باشیم. ما هم به تصمیمات شان احترام گذاشتیم و از نتیجه کار رضایت داریم. گویا این فیلم در اکران دوم عید فطر مقارن با آخرین روزهای شهریور ماه توسط شرکت پخش مولود رسانه روی پرده می آید.

سام قریبیان بازی در فیلم‌های سینمایی «خط ویژه» و «گناهکاران» را در کارنامه دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>