سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ خرداد ۱۳۹۴ در ۲:۲۸ ب.ظ چاپ مطلب

«ماه در جنگل» شایقی وارد مرحله پیش‌تولید شد/ فیلمی درباره محیط زیست

siamak-shayeghi

سیامک شایقی از شروع پیش‌تولید فیلم سینمایی «ماه در جنگل»، با نام پیشین «ماه برفراز زیر آب» خبر داد.

سیامک شایقی از شروع پیش‌تولید فیلم سینمایی «ماه در جنگل»، با نام پیشین «ماه برفراز زیر آب» خبر داد.

سیامک شایقی، نویسنده و کارگردان به سوره سینما گفت: فیلم سینمایی «ماه در جنگل» با نام پیشین «ماه برفراز زیرآب» از دیروز شنبه وارد مرحله پیش‌تولید شد اما تا قطعی شدن قراردادها نمی توانم نامی از عوامل این فیلم ببرم. «ماه در جنگل» در ژانر اجتماعی است و موضوع آن در رابطه با محیط زیست، جنگل بانی و قاچاق چوب است. محیط زیست و جنگل دغدغه اصلی من برای ساخت این فیلم بوده است.

شایقی در مورد چگونگی شکل گیری ایده نگارش و تولید فیلم سینمایی «ماه در جنگل» تصریح کرد: من حدود دو سال است در شهر ساری یک آموزشگاه فیلمسازی  تاسیس کرده ام. پیش از این نیز حدود ۲۰ سال است  به علت ساروی بودن همسرم با این شهر در ارتباط و رفت و آمد هستم اما به طور اخص در این دو سال جنگل های شمال، بی تدبیری ها در مورد آن و غارت های مختلف ذهن من را درگیر خود کرده بود. به این ترتیب تصمیم به تولید این فیلم گرفتم.

کارگردان فیلم سینمایی «باغ فردوس، پنج بعد از ظهر» پرداختن به موضوع محیط زیست و طبیعت در سینما را یک امر ضروری خواند و بیان کرد: محیط زیست و طبیعیت از مسائل مهم و حیاتی جامعه هستند که باید هرچه بیشتر در سینمای ایران به آن توجه نشان داده شود، در سینمایی که موضوعات مختلف اجتماعی در آن نمود دارند جای خالی چنین بحثی بسیار احساس می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در فیلم سینمایی «ماه در جنگل» موضوع محیط زیست با مقوله میراث فرهنگی و تعزیه ترکیب شده است، در این خصوص توضیح داد: باید به موضوع محیط زیست اینگونه نگاه کرد که استفاده و بهره مند شدن از آن تنها حق ما نیست، بلکه این میراثی است که باید نسل های بعد از ما نیز از نعمت آن برخوردار باشند. به همین دلیل باید به بهترین شکل مراقب محیط زیست و طبیعت خود باشیم. از آنجا که این بحث به بهترین شکل در تعزیه باغ فدک مطرح شده است تصمیم گرفتم که این تعزیه هم در فیلم آورده شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>