سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ خرداد ۱۳۹۴ در ۱۱:۳۱ ق.ظ چاپ مطلب

«امروز» بهترین فیلم از نگاه اسپانیایی‌ها

emrooz1

فیلم «امروز» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره فیلم «گرانادا» در اسپانیا شد.

فیلم «امروز» پس از کسب جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم «گرانادا» در اسپانیا، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان این رویداد سینمایی نیز شد.

سوره سینما – ایسنا نوشت : فیلم «امروز» ساخته‌ی رضا میرکریمی که در بخش اصلی جشنواره فیلم «گرانادا» اسپانیا به عنوان یکی از فیلم‌های بخش رقابتی به نمایش گذاشته شد، دو جایزه ویژه هیات داوران و بهترین فیلم از نگاه مخاطبان این جشنواره اسپانیایی را به مجموعه جوایز سینمایی بین‌المللی خود اضافه کرد.

فیلم «امروز» اولین حضور بین‌المللی خود را در جشنواره‌ فیلم تورنتو تجربه کرد و سپس در جشنواره فیلم «رباط» مراکش موفق به کسب سه جایزه بهترین فیلم، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و همچنین جایزه بهترین بازیگر مرد برای پرویز پرستویی شد.

این فیلم در ادامه حضورهای بین‌المللی خود راهی جشنواره فیلم «تسالونیکی» یونان و «استکهلم» سوئد شد و پس از آن در هجدهمین دوره جشنواره شب‌های سیاه تالین در کشور استونی موفق به کسب جایزه فیپرشی و همچنین جایزه کلیسای جهانی شد.

جشنواره‌های فیلم «گوا» در هند، «تفلیس» گرجستان و همچنین جشنواره فیلم «پالم اسیرینگز» آمریکا و جشنواره فیلم استانبول ترکیه از جمله دیگر مقصدهای این ساخته میرکریمی بوده‌اند.

در خلاصه داستان این فیلم که پرویز پرستویی و سهیلا گلستانی ایفای نقش‌های اصلی آن را بر عهده دارند، آمده است: «یونس راننده تاکسی کهنه‌کار در پایان یک‌روزِ کاری به زن جوانی کمک می‌کند تا به بیمارستان برسد. غافل از اینکه در بیمارستان اتفاقات زیادی در انتظارِ اوست».

نهمین جشنواره فیلم « گرانادا» از تاریخ ۸ تا ۱۴ ژوئن (۱۸ تا ۲۴ خرداد) در اسپانیا برگزار شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>