سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ اسفند ۱۳۹۱ در ۹:۲۸ ق.ظ چاپ مطلب
«12صندلی» توقیف است/

براری: مشکل سینمای ایران مدیران سازمان سینمایی ارشاد هستند

esmaeil-bararai

اسماعیل براری با اشاره به بی‌مهری‌ها در صدور پروانه نمایش برای چهار فیلمش، ضعف مدیریت سینما را بزرگترین مشکل سینمای ایران دانست.

اسماعیل براری با اشاره به بی‌مهری‌ها در صدور پروانه نمایش برای چهار فیلمش، ضعف مدیریت سینما را بزرگترین مشکل سینمای ایران دانست.

اسماعیل براری کارگردان سینما در گفتگو با سوره سینما با ابراز نارضایتی از نامشخص بودن پروانه نمایش ۴ فیلمش گفت: در شرایطی که چهار فیلمم پروانه نمایش دریافت نکرده‌اند ساختن فیلم جدید دیوانگی است. برخلاف تمام وعده‌ها و امضا کردن‌ها، برای «دوازده صندلی» پروانه نمایش صادر نکردند. وقتی این فیلم در جشنواره سی‌ام فجر به نمایش درآمد رسما اعلام شد که نمایش در جشنواره فجر به منزله صدور پروانه نمایش برای فیلم است اما این مدیران حتی پای حرفی که خودشان زده‌اند و امضا کرده‌اند نیستند و این فیلم عملا توقیف شده است.

وی افزود: وضعیت سر تا پا ضعف مدیریت سینما، چیزی است که من به عنوان کارگردان با آن درگیرم. یک پلان از فیلم‌های من به سرتاپای مدیریت این سینما می‌ارزد. فیلم «کویر مرگ» من یادگار شهید آوینی است. تنها فیلمی است که می‌تواند یادگار آوینی باشد. خود شهید آوینی ساخت این فیلم در حوزه هنری را تأیید و تصویب کرد. در ۲۰کشور دنیا به نمایش درآمد و بیشترین حضور بین‌المللی را برای سینما ایران رقم زده است. چه کسی می‌تواند پاسخ بدهد که چرا این فیلم پروانه نمایش نمی‌گیرد.

براری ادامه داد: وضعیت فعلی سینمای ایران حکایت آن دیوانه‌ای است که سنگی را درون چاه انداخت و ۴۰ عاقل برای بیرون آوردن سنگ به ته چاه رفتند. در سی سال گذشته همه عنوان کرده‌اند بزرگترین مشکل سینمای ایران فیلمنامه است. امروز من قاطعانه می‌گویم که مشکل سینمای ایران مدیران سازمان سینمایی وزارت ارشاد هستند.