سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ تیر ۱۳۹۴ در ۱:۱۷ ب.ظ چاپ مطلب

سرنوشت «پرواز در ارتفاع صفر» نامعلوم است/ انتقاد از مدیران تلویزیون

mohamad-neshat

محمد نشاط با گلایه از مدیران تلویزیون از سرنوشت نامعلوم سریال هفت قسمتی «پرواز در ارتفاع صفر» خبر داد.

محمد نشاط با گلایه از مدیران تلویزیون از سرنوشت نامعلوم سریال هفت قسمتی «پرواز در ارتفاع صفر» خبر داد.

محمد نشاط به سوره سینما گفت: پروژه «پرواز در ارتفاع صفر» چهار سال است که در انتظار تولید است، اما همچنان سرنوشت نامعلومی دارد. در زمان آقای معصوم‌زادگان پروژه خوابید و بعد از آن در سال ۹۳ برآورد هزینه‌ها تعیین شد و آقای تخشید گفت تولید را شروع کنید. همه روال کار انجام شد، بازیگران و سایر عوامل را جمع کردیم اما گفتند پول نداریم و کار را بعد از عید نوروز انجام بدهید، اما متاسفانه هنوز هیچ خبری نشده است.

وی ادامه داد: جای سوال دارد با وجود چند تغییر مدیریت در این چهار سال هنوز بودجه ای برای یک کار هفت قسمتی آن هم در زمینه دفاع مقدس در نظر گرفته نشده. اما در مقابل شبکه‌های مختلف صدا و سیما سریال‌هایی را پخش می کنند که هیچ خاصیتی هم ندارد. مگر حضرت امام (ره) نفرمودند که این رسانه باید دانشگاه باشد؟ آیا این دانشگاهی است که امام (ره) از آن صحبت می کردند؟

این تهیه کننده افزود: تا به حال سه کارگردان برای «پرواز در ارتفاع صفر» انتخاب شده است. فیلمنامه هشت بار بازنویسی شده است که بار آخر آقای هاشم‌زاده که در متن انقلاب حضور داشته و از معتقدین به نظام هستند آن را بازنویسی کردند. همچنین پیش‌تولید برای این کار انجام شده و هزینه های زیادی برای خرید لباس صرف شد و حتی ما چند جلسه در کابین هواپیما در بندر عباس رفته و فیلمبرداری کردیم با این وجود کار متوقف شد. سامان سالور زمانی که انصراف خود را از این پروژه اعلام کرد گفت: مشکل از فیلمنامه نیست، خدا به آقای نشاط صبر ایوب عطا کند.

نشاط در پایان گفت: من حتی به دورترین روستای‌های ایران هم سفر کردم و دیدم که مردم در خانه خود ماهواره دارند و سریال های آن را تماشا می کنند. دلیل از دست دادن مخاطب صدا و سیما چیست؟ چند روز پیش مراسم تشیع پیکر شهدای غواص بود و همه ما دیدیدم که مردم چه تعصبی نسبت به شهدای خود دارند. اما به جای اینکه بودجه و امکانات صرف ساختن فیلم‌هایی با محوریت شهدا و دفاع مقدس بشود صرف فیلم‌هایی می شود که حرفی برای گفتن ندارند. بودجه هم در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که همیشه کار در دست آنها است و با رابطه کارهایشان را پیش می‌برند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>