سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ تیر ۱۳۹۴ در ۹:۳۶ ق.ظ چاپ مطلب

«حریر» در انتظار پروانه نمایش/ فیلمی درباره حمایت از حقوق حیوانات ساخته می‌شود

Hariri1

یک کارگردان زن سینمای ایران از تصمیم خود برای ساخت فیلمی با موضوع حمایت از حقوق حیوانات خبر داد.

یک کارگردان زن سینمای ایران از تصمیم خود برای ساخت فیلمی با موضوع حمایت از حقوق حیوانات خبر داد.

فریال بهزاد به سوره سینما گفت: به تازگی فیلم سینمایی «حریر» را که در سال قبل ساخته شد برای گرفتن پروانه نمایش ارسال کرده ایم و هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم. این اثر تا کنون هیچ نمایش رسمی یا غیر رسمی نداشته و برای اولین بار در اکران عمومی رونمایی می شود. من شخصا فصل تابستان را برای اکران این فیلم مناسب ارزیابی می کردم اما فکر نمی کنم موفق بشویم چنین فرصتی را به دست بیاوریم. «حریر» به تهیه کنندگی غلامرضا آزادی تولید شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا این فیلم هیچ بازیگر چهره و شاخصی ندارد، توضیح داد: داستان «حریر» درباره یک دختر چاق است و مشکلاتی که گریبانگیر او می شود. در سینمای امروز بازیگر خانم جوان با این مشخصات دیده نمی شود، به همین دلیل به سراغ ژاکلین آواره رفتیم که البته در تئاتر تجربه های موفقی را پشت سر گذاشته است. برای سایر نقش‌ها نیز اقتضای قصه، چنین می طلبید. من و غزل گندمیان کار نگارش این اثر را بر عهده داشتیم.

این کارگردان همچنین درباره برنامه های کاری آینده خود بیان داشت: تصمیم دارم فیلمی درباره حمایت از حقوق حیوانات بسازم، اما این فیلم به تحقیقات و پژوهش زیادی نیاز دارد. به همین دلیل امسال را به این کار اختصاص می دهم و فیلم را سال بعد کلید می زنم. این فیلم قرار نیست صرفا به حیوانات خانگی بپردازد و بناست به حیات وحش و گونه های جانوری در حال انقراض نیز بپردازیم. در سینمای ما کمتر به سراغ چنین سوژه هایی رفته اند و من، اساسا از موضوعات رایج سینما استقبال نمی کنم. با مرور داستان فیلم قبلی، «حریر» نیز به صحت این گفته می رسید؛ تا پیش از این کسی به معضلاتی که یک دختر خانم با وزن بالا می تواند داشته باشد نپرداخته بود.

Hariri2

بهزاد در پاسخ به این سوال که آیا برای فیلم بعدی نیز به سراغ بازیگران شناخته شده نخواهد رفت، گفت: موضوعاتی که من روی آنها دست می گذارم موضوعات خاصی است و پیرو همین ویژگی، عوامل فیلم های من نیز ویژگی های به خصوصی دارند. برای مثال آنان باید بدانند فیلمی که قرار است با دغدغه حیات حیوانات اهلی و غیر اهلی ساخته شود، فیلمی متعلق به بدنه سینما نیست و تا حد مشخصی می‌تواند انتظارات مالی افراد را برآورده کند. بنابراین، در صورتی که من و آن بازیگران بتوانیم با خلقیات هم کنار بیاییم، به تعامل مشترک دست پیدا می‌کنیم.

فیلم سینمایی «حریر» به تهیه کنندگی غلامرضا آزادی و نویسندگی و کارگردانی فریال بهزاد، درباره دختر جوانی است که با مشکلات ناشی از چاق بودن دست و پنجه نرم می کند. ژاکلین آواره، علیرضا جلالی تبار، روشنک عجمیان، مژگان ترانه و … در این اثر بازی دارند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>