سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ اسفند ۱۳۹۱ در ۱۱:۲۴ ق.ظ چاپ مطلب
در چند قدمی اکران نوروز/

اسماعیلی: ترکیب اکران آغاز بهار عادلانه است

habib-esmaeili

یک تهیه‌کننده انتخاب پنج فیلم برای اکران نوروز ۹۲ را عادلانه و مناسب دانست.

یک تهیه‌کننده انتخاب پنج فیلم برای اکران نوروز ۹۲ را عادلانه و مناسب دانست.

حبیب اسماعیلی به خبرنگار سوره سینما گفت: هر سال با هر چینشی، گلایه‌هایی از طرف کسانی که فیلمشان به اکران نوروز نرسیده وجود دارد و این بحث‌ها اجتناب ناپذیر است. اما روی هم رفته امسال فیلم های خوبی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. این ترکیب از این نظر عادلانه است که از هر گونه ای در آن دیده می‌شود،درست نبود اگر پنج فیلم صد در صد قوی را در کنار هم قرار می‌دادیم چون به فروش هم آسیب می رساندند.

این تهیه‌کننده و پخش‌کننده ادامه داد: در حقیقت سینمای ما کشش بیش از دو، سه فیلم پرمخاطب را در یک نوبت ندارد و همیشه با محدودیت سالن رو به رو هستیم. امسال تقسیم‌بندی به درستی صورت گرفته و امیدوارم آشتی مردم با سینما و تعامل خوب سینماگران با یکدیگر از جمله پیامدهای مطلوب این برنامه باشد.

حبیب اسماعیلی در توضیح چشم‌انداز سینمای سال ۹۲ از دیدگاه خود گفت: در دو سال اخیر، فیلم‌هایی داشته ایم که در جشنواره نبوده اند، یا در جشنواره های قبلی بوده‌اند و هنوز به اکران عمومی نرسیده‌اند. فکر می کنم با به نمایش در آمدن آنها سال سینمایی خوبی را پیش رو داشته باشیم.

این تهیه‌کننده افزود: اتفاق‌هایی که نوروز ۹۱ افتاد، تهیه‌کنندگان را نسبت به اکران فیلم‌هایشان دلسرد کرد و این موضوع باعث رکود نسبی گیشه‌ها شد. امیدوارم امسال با کناره‌گیری سینماگران و مسوولان از اختلاف‌ها و فضاهای ملتهب، سال سینمایی خوبی را پیش رو داشته باشیم.