سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ تیر ۱۳۹۴ در ۱۰:۲۵ ق.ظ چاپ مطلب

اعتراض عضو شورای شهر تهران به لغو اکران «رستاخیز»/ وزارت ارشاد جدیت بیشتری به خرج دهد

rastakhiz

یک عضو شورای شهر از وزارت ارشاد خواست برای ادامه نمایش «رستاخیز» با جدیت اقدام کند.

یک عضو شورای شهر از وزارت ارشاد خواست برای ادامه نمایش «رستاخیز» با جدیت اقدام کند.

سوره سینما- ابوالحسین مختاباد عضو شورای شهر تهران تاکید کرد لغو اکران فیلم «رستاخیز» که با مجوز رسمی وزارت ارشاد یک روز هم روی پرده بوده است، کار شایسته ای نبود. به گزارش ستاد خبری فیلم سینمایی «رستاخیز»، ابوالحسین مختاباد عضو شورای شهر نسبت به لغو اکران فیلم «رستاخیز» معترض شد و گفت: قرار نیست هر اثر هنری که به مذاق عده ای خوش نیامد مورد هجمه قرار گیرد و در نهایت جلوی عرضه آن گرفته شود و من شخصا نسبت به رفتارهایی از این دست معترض هستم.

وی ادامه داد: رفتارهایی از قبیل پایین آوردن یک فیلم از اکران و یا جلوگیری از برگزاری یک کنسرت که مجوز اجرا دارد دور از شان یک مسلمان شیعه است. از همین رو وزارت ارشاد باید در برخورد اعتراض آمیزی که نسبت به اکران فیلم «رستاخیز» شد، جدیت بیشتری در حمایت از فیلم به خرج می داد.

این خواننده موسیقی ایران تصریح کرد: نکته دیگر اینکه تفکر مسلمان شیعه، همواره تفکری تعاملی و گفتگومحور بوده است و تاریخ زندگی بزرگان دین ما نشان می دهد که هیچگاه دنبال هیاهو نبوده اند.

وی با بیان اینکه مصداق های گفتگو در دین اسلام بسیار است، گفت: مصداق های بسیاری چون روز غدیر خم در دین مبین اسلام وجود داشته که مبنای تعاملی داشته است و فیلم «رستاخیز» هم در راستای تفکر تعاملی مسلمانان شیعه ساخته شده است.

مختاباد با اشاره به اینکه باید اجازه داد هنرمند کار خوب ارائه دهد، گفت:جریان های غیر سینمایی که تخصص لازم در حوزه هنر و به خصوص سینما ندارند باید اجازه دهند که هنرمند کار خود را انجام دهد و در این راستا نظرات اهالی فن را نیز جویا شوند.

وی افزود: احمدرضا درویش کارگردان و نویسنده ای با کارنامه روشن سینمایی و هنرمندی برجسته در حوزه سینمای انقلاب و دفاع مقدس است. این روش اخلاقی و انسانی نیست عده ای در جهت تخریب یک فیلم جلوی وزارت ارشاد جمع شوند. باید اجازه داده شود با زبان سینما مفاهیم ارزشمند دین اسلام ترویج و اشاعه شود و این درست نیست حرف از آتش زدن و شکستن شیشه سینماها به میان آید.

مختاباد با تاکید بر اینکه مجوزهای قانونی وزارت ارشاد باید صیانت شود، بیان کرد: من به شخصه به عنوان عضوی از شورای شهر تهران حمایت خود از فیلم «رستاخیز» را اعلام می کنم و پیشنهاد می کنم اجازه دهیم این فیلم اکران شود.

وی در پایان گفت: تاکید می کنم انقلاب اسلامی در ایران یک انقلاب شیعی بوده و بر اساس تفکر و تعامل شکل گرفته است بنابراین با رفتارهایی مشابه آنچه مقابل وزارت ارشاد دیدیم و توهین هایی که در فضای مجازی می شود نباید اجازه دهیم به پیکره این انقلاب فرهنگی خدشه ای وارد شود.

سایت فارسی فیلم «رستاخیز» به آدرس www.rastakhizmovie.com و سایت عربی به آدرس www.alqorbanmovie.com در دسترس علاقمندان است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>