سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ مرداد ۱۳۹۴ در ۲:۵۹ ب.ظ چاپ مطلب

«سفر سرخ» می‌توانست سرنوشتمان را تغییر دهد/ ترجمه یک کتاب سوئدی به فارسی

ghazal-saremi1

غزل صارمی معتقد است بی‌انگیزگی شامل همه دست اندرکاران سینما شده و بازیگران هم از این امر مستثنی نیستند.

غزل صارمی معتقد است بی‌انگیزگی شامل همه دست اندرکاران سینما شده و بازیگران هم از این امر مستثنی نیستند.

صارمی به سوره سینما گفت: متاسفانه در شرایط فعلی سینمای ایران همه سینماگران به خصوص بازیگران نسبت به کارشان بی انگیزه شده‌اند، اما چیزی که به آن اطمینان دارم اینکه حتما شرایط موقت است. الان همه دچار این مشکل هستند و اینگونه نیست که عده ای در شرایط سخت باشند و عده دیگر بهره ببرند. من از زمانی که به ایران بازگشتم خوشبختانه به خاطر دوستان خوبی که در این عرصه دارم آنقدر از فضای سینما دور نماندم و این باعث خوشحالی است.

وی افزود: شاید خودم خیلی امیدی به این بازگشت نداشتم در واقع به خاطر فاصله ای که ایجاد شد توقعی نداشتم در یاد دوستان بمانم و چون ارتباط با گذشته برایم سخت بود، تماسی با دوستان سینمایی نگرفتم. اما خانم لیلا بوشهری در حق من خواهری کرد و ترغیبم کرد دوباره فعالیت هایم را آغاز کنم. هنوز هم در برنامه های مختلف من را دعوت به همراهی می‌کند. بااینکه بیشتر از قبل احساس آمادگی می‌کنم اما نمی خواهم به هر قیمت در هر کاری جلوی دوربین باشم.

صارمی که هیچوقت بازی اش در فیلم سینمایی «سفر سرخ» اکران نشد گفت: این فیلم اگر زمان خودش روی پرده می‌رفت نه تنها من بلکه سرنوشت همه کسانی که در آن پروژه بودند کلا تغییر می کرد. صادق صفایی باید برای آن کار جایزه می گرفت و مطمئنم اگر نمایش عمومی داشتیم در وضعیت کاری‌مان تغییر ایجاد می‌شد. این فیلم صادقانه، عاشقانه و در نهایت دشواری ساخته شد. حمید فرخ نژاد در مقام کارگردان فوق العاده بود.

وی ادامه داد: تسلط او بر فضای جنگ، جنوب کشور، نگاه جامعه شناسانه و دید روانشناسانه او کاری قابل دفاع را به بار آورد اما آن زمان با قضاوتی که بعدا تغییر کرد مثل اتفاقی که برای بسیاری از فیلم ها می افتد باعث شد سرنوشت آدم ها تغییر کند. من فرخ نژاد را خوب می شناسم بنابراین کار بااو در مقام کارگردان ریسک نبود. می دانم یا کاری را به عهده نمی گیرد یا اگر قبول کند به بهترین شکل از پس کار برمی آید. خوشحالم که در اولین فیلمش به من هم اعتماد کرد.

بازیگر «عروس آتش» درباره حضور بیش از پیش بازیگران در رسانه جدید شبکه نمایش خانگی گفت: رونق شبکه نمایش خانگی فراز و فرود دارد. گاهی جواب داده گاهی نه. چندسالی به سمت رکود می‌رفت اما دوباره بازارش را پیدا کرده. از آنجا که مشکلات ما زیر بنایی است به این رسانه هم خیلی نمی توان برای دیده شدن بازیگر دل بست. در شرایط فعلی اقتصادی من مخاطب و مردم را با خودم مقایسه می‌کنم. در گذشته هر محصول فرهنگی که منتشر می شد را می خریدم اما امروز اولویت می‌گذارم.

بازیگر مجموعه «زیر تیغ» که این چندسال در حوزه ادبیات تحصیل کرده گفت: ادبیات هم مثل هنر بازیگری انتها ندارد، هر چه درعمق نفوذ می‌کنی دنیای دیگری به رویت باز می شود. قصد داشتم در زبان‌شناسی ادامه تحصیل بدهم اما عشق به ترجمه مسیرم را عوض کرد. این روزها هم کتاب «گمشده» نوشته خانم مردیت لینستروم را از زبان سوئدی به فارسی ترجمه می‌کنم. این کتاب قصه زندگی زنی تنها و فرزندش است. این نویسنده سوئدی در کشور خود بسیار فعال است و کتاب‌هایش را ساده و انسانی می نویسد. هر بار که کتابش را می خوانم منقلب می شوم .

وی درباره سایر فعالیت های هنری خود گفت: من کارگردانی سینما خواندم و قصد دارم چند طرح صدثانیه ای که مدتی است در ذهن دارم را به اجرا برسانم. بعد از این هم اگر پیشنهادی از سمت تلویزیون باشد اگر احساس کنم مردم می بینند و می تواند تاثیرگذار باشد یا لبخندی بر لب کسی بنشاند قبول خواهم کرد. به خصوص اگر مورد توجه خانم ها باشد و مردم را به سمت مطالعه سوق دهد. گفتن این جمله ریسک است اما خانم ها برایم اهمیت دارند و خوشحالم که خانوم ها بیشتر من را می شناسند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>