سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ مرداد ۱۳۹۴ در ۱۱:۲۹ ق.ظ چاپ مطلب

مراسم رونمایی از کتاب «فرنگیس» برگزار می‌شود

20150803101307ch-Web1

کتاب «فرنگیس» نوشته مهناز فتاحی شنبه ۱۷ مردادماه در حوزه هنری رونمایی می‌شود.

کتاب «فرنگیس» نوشته مهناز فتاحی شنبه ۱۷ مردادماه در حوزه هنری رونمایی می‌شود.

سوره سینما- آیین رونمایی از کتاب «فرنگیس»؛ خاطرات فرنگیس حیدرپور نوشته مهناز فتاحی ساعت ۱۶ روز شنبه هفدهم مردادماه در تالار مهر حوزه هنری با حضور جمعی از مدیران فرهنگی، مسئولان استان کرمانشاه و نمایندگان مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری سوره مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید مهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری، مهناز فتاحی، نویسنده کتاب، فرنگیس حیدرپور، راوی کتاب سخنرانان این مراسم هستند. پخش فیلم مستند کتاب و قصه‌خوانی براساس روایت این کتاب از دیگر بخش‌های این مراسم است. کتاب «فرنگیس» یکی دیگر از آثار با موضوع خاطرات زنان در جنگ و درباره زندگی فرنگیس حیدرپور است. وی از زنان قهرمان دوران دفاع مقدس کرمانشاه است.

مهناز فتاحی درباره این کتاب گفت: در زمان جنگ تحمیلی که مردان روستا به جبهه های جنگ رفته بودند دشمن توانسته بود از سمت گیلان غرب وارد مرزهای کشورمان شود. بنابراین زنان و بچه های منطقه به دامن کوه ها پناه برده بودند. فرنگیس یک بار که به روستا برمی‌گردد تا برای زنان و بچه‌ها آذوقه ببرد دشمنان سد راهش می‌شوند که او با تبر یکی از آنان را به هلاکت برساند و دیگری را اسیر بگیرد.

این نویسنده با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره بانو فرنگیس، گفت: تندیس این شیرزن در یکی از میادین شهر کرمانشاه نصب شده و همه با این بانو و مبارزات وی آشنا هستند. وقتی مقام معظم رهبری در سفر خود به کرمانشاه از رشادت‌های این بانو گفتند ماجرا برایم جالب‌تر شد. هر چند همواره از همان زمانی که به خاطره نگاری مشغول بودم از خدا می‌خواستم تا بتوانم خاطرات فرنگیس را هم بنویسم و شخصیت او را معرفی کنم.

مراسم رونمایی کتاب «فرنگیس» در تالار مهر حوزه هنری واقع در انتهای خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>