سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ مرداد ۱۳۹۴ در ۱۰:۵۳ ق.ظ چاپ مطلب

«ملخی که غول شد» به سینما روایت رسید

malakh

پنجاه و دومین جلسه سینما روایت به اکران و بررسی فیلم مستند «ملخی که غول شد» ساخته محمدتقی فهیم پردازد.

پنجاه و دومین جلسه سینما روایت به اکران و بررسی فیلم مستند «ملخی که غول شد» ساخته محمد تقی فهیم پردازد.

سوره سینما – «ملخی که غول شد» به بیان  تاریخچه روزنامه کیهان از ابتدای تاسیس تا انقلاب اسلامی، اختصاص دارد. محمد تقی فهیم کارگردان این مستند از جمله نویسندگان قدیمی روزنامه کیهان است که از جمله پیشکسوتان عرصه نقد فیلم به شمار می رود.

فهیم درباره علت ساخت « ملخی که غول شد» می گوید: کیهان به عنوان یکی از قدرتمندترین روزنامه‌های قبل و بعد از انقلاب اسلامی دارای ویژگی‌هایی است که می‌تواند در قالب یکی اثر مستند نظر هر فیلمسازی را به خود معطوف کند.

این مستند ساز می افزاید: در «ملخی غول شد» به منظور استناد با واقعیت‌های تاریخی حدود ۵۰۰ عکس و سند به کار برده شده که بسیاری از آن‌ها برای اولین بار در این فیلم رویت می‌شوند، تصاویری که هرکدام در جای خود از تحقیق و پژوهشی جدی برخوردار و از چندین منبع به دست آمده است. «ملخی که غول شد» در جلسه این هفته سینما روایت با حضور کارگردان مستند  مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

malakh-poster

پنجاه و دومین جلسه سینما روایت روز بکشنبه ۱۸ مرداد ماه راس ساعت ۱۷ در مجتمع فرهنگی اسوه واقع در خیابان انقلاب اسلامی نبش بهار جنوبی برگزار می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>