سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ اسفند ۱۳۹۱ در ۱:۳۲ ب.ظ چاپ مطلب
افتتاحیه حوزه هنری کودک و نوجوان/

خاموشی: تاسیس حوزه هنری کودک و نوجوان آرزوی من بود

khamoushi

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم افتتاحیه حوزه هنری کودک و نوجوان گفت: تاسیس حوزه هنری کودک و نوجوان از آغاز پذیرفتن مسئولیتم در سازمان آرزوی من بود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم افتتاحیه حوزه هنری کودک و نوجوان گفت: تاسیس حوزه هنری کودک و نوجوان از آغاز پذیرفتن مسئولیتم در سازمان آرزوی من بود.

سوره سینما- به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، آیین افتتاحیه حوزه هنری کودک و نوجوان صبح امروز با حضور سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، محمدحمزه زاده، خسرو زینال پور، علیرضا معینی بخش معاونان حوزه هنری و سهیل جهان بیگلری مدیر عامل سازمان سینمایی سوره مسئولین مراکز و دفاتر این نهاد و جمع کثیری از هنرمندن و نویسندگان و شاعران کشور در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد.

Hoze Honari koodak_007

سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم ضمن اظهار تبریک به خاطر افتتاح حوزه هنری کودک و نوجوان گفت: تاسیس حوزه هنری کودک و نوجوان از آغاز پذیرفتن مسئولیتم در سازمان تبلیغات اسلامی آرزوی من بود.در سال ۹۱ طی اردویی که داشتیم حدود ۶ جلسه مفصل در ارتباط با سبک زندگی برای جوانان صحبت کردیم و در آن زمان نمی دانستم که این موضوع دغدغه جدی مقام معظم رهبری هم هست و اکنون که این دغدغه وجود دارد باید با جدیت بیشتری به این موضوع پرداخته شود.

خاموشی با بیان اینکه ما که از قدیمی های این شهر هستیم و روابط گذشته را تجربه کردیم باید برای انتقال سبک زندگی گذشته به نسل های آینده تلاش کنیم، افزود: حدود ۷۰ سال است که در خانه پدربزرگ ما مجالس روضه برپا می شود و من از کودکی در آن شرکت می کردم و از چایی این روضه ها نوشیده ایم؛ چنین جلساتی بود که جوانان ما را ساخت به نوعی که دغدغه آنها دین بود نه تظاهر به دینداری.

Hoze Honari koodak_009

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: ابتدا فکر نمی کردیم موضوع سبک زندگی تا این حد اهمیت یابد اما به هر حال وقتی خانواده یا جامعه ای هویت گم شده ای داشته باشد موضوع سبک زندگی برایش اهمیت می یابد.

این مقام مسئول بینش و اعتقاد موحدانه را نخستین و مهمترین ویژگی سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: اگر این بینش و اعتقاد موحدانه در جوانان، خانواده و جامعه عمق پیدا کند هنگامی که کشور و اعتقادات ما در خطر قرار گیرد تک تک افراد جامعه بویژه جوانان حاضرند برای دفع این خطر جانشان را فدا کنند.

وی افزود: جوانانی که در دفاع مقدس به مصاف دشمن رفتند فیلسوف یا حکیم نبودند و آنچه آنها را به این ایثار و جانفشانی ترغیب کرد همین بینش الهی و موحدانه بود. رزمندگان ما از همه چیز خود گذشتند و مهمترین مسئله برایشان اعتقاد و دین و کشورشان بود و این موضوع برای انتخاب راه در آینده بسیار مهم است. اگر جوانی واقعا بداند که با خدا معامله می کند در زمینه سبک زندگی مشکلات ما حل خواهد شد و این هدفی است که مسئولان فرهنگی باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

Hoze Honari koodak_008

این مقام توضیح داد: در بینش و اعتقاد موحدانه خداوند اصل است و تمدن انسانی در ظل و سایه مشروعیت شرع مقدس قرار می گیرد و اگر در جایی تعارضی میان این تمدن انسانی و آموزه های الهی قرار بگیرد ایده های خداباورانه معیار و اصل تلقی می شود. اگر برای سامان دادن به سبک زندگی این نوع نگاه را نداشته باشیم چندان تفاوتی با سبک زندگی غرب یا شرق نخواهیم داشت.

خاموشی با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری در بحث سبک زندگی بر همین بینش الهی و موحدانه است، افزود: چنین بینشی انسان، خانواده، جامعه، کشور و شهر و دیار را قاعده مند می سازد و این دقیقا موضوع مورد نیاز ماست. این قاعده مندی برای شکل گیری فرهنگ و تمدن نوین اسلامی ضروری است.

وی با بیان اینکه دین اسلام در زمینه ارائه قواعد زندگی و بیان احکام فروگذار نکرده است، اظهار عقیده کرد: یکی از مهمترین معیارهای ما برای استقرار سبک زندگی اسلامی باید این باشد که دین حداکثری حاکمیت یابد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: اینکه عده ای می گویند اسم مان مسلمان باشد کافی است و باید دل پاک باشد اصلا درست نیست، داشتن این نگاه حداقلی به دین نه تنها بسنده نیست بلکه ممکن است موجب انحراف شود.

این مقام مسئول با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) توضیح داد: در حدیث اشاره شده که کسی به امام عرض می کند کافی است اهل ولایت باشیم و هر کاری که می خواهیم انجام دهیم؛ امام به شدت با این موضع برخورد می کنند و می فرمایند وقتی ما به عمل مامور شده ایم چطور شما می خواهید از عمل بر طبق اعتقاداتتان سر باز بزنید.

وی افزود: امام(ع) تاکید کرده اند که حتما باید ایمان صحیح به همراه عمل صحیح بر طبق اعتقادات و بر اساس ایمان به خدا با هم ملازم باشند والا راه نجاتی وجود ندارد. این غایت سبک زندگی اسلامی است که باید در پی آن باشیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خطاب به مسئولان حوزه هنری گفت: حوزه هنری اگر می خواهد با تبیین و استقرار سبک زندگی اسلامی برای کودک و نوجوانان تاثیرگذار باشد باید تلاش کند که بچه ها با آموزه های کمال جوی اسلام آشنا شده و بر مبنای آنها زندگی کنند.

خاموشی «انقلاب اسلامی»، «دفاع مقدس» و «حوزه ارزشها» را سه محور اصلی فعالیت سازمان تبلیغات و حوزه هنری خواند و گفت: حوزه هنری کودک و نوجوان باید در این زمینه ها فعالیت کند به شکلی که کارهای با کیفیت و هدفمند تولید شود، نه اینکه کار فله ای صورت گیرد و تاثیری نداشته باشد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>