سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ مرداد ۱۳۹۴ در ۱۲:۲۷ ب.ظ چاپ مطلب

انتقاد کارگردان «مزار شریف» از مقصران شهادت دیپلمات‌های ایرانی

saremi-mazar

همزمان با ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید صارمی، کارگردان و سازندگان فیلم مزار شریف با خانواده شهید صارمی دیدار کردند.

همزمان با ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید صارمی، کارگردان و سازندگان فیلم مزار شریف با خانواده شهید صارمی دیدار کردند.

سوره سینما – به گزارش ستاد خبری فیلم سینمایی مزار شریف ، خانم روز بهانی همسر شهید صارمی در این دیدار با تشکر از سازندگان این فیلم گفت : بعضی آدمها همیشه هستند و شاید در ظاهر نباشند اما همیشه هستند. فیلم مزار شریف و بازی ایشان خیلی خوب بود و بازیگر نقش شهید صارمی در فیلم مزار شریف به شکلی حرکت و رفتار می کرد که خیلی شبیه شخصیت واقعی بود و حتی این واقعی بودن در طراحی لباس نیز وجود داشت.

وی ادامه داد: در فیلم مزار شریف به خوبی مظلومیت و بی پناهی شهدای مزار شریف نشان داده شده است و بخصوص صحنه شهادت شهدای مزار شریف در فیلم مو به تن آدم سیخ می کرد و با دیدن فیلم مزار شریف ما احساس کردیم که شهید صارمی دوباره زنده شده است. چرا نباید مسولانی که به افغانستان رفتند همچون آقای بروجردی ، به افرادی که در کنسولگری بودند بگویند که وضعیت خطرناک است و باید مزار شریف را ترک کنند.

برادر شهید صارمی طی سخنانی گفت: شهید صارمی بسیار با تعهد کارخبرنگاری را انجام می داد و حتی در زمانی که در مزار شریف بود علاوه بر کار خبرنگاری به مردم افغانستان بسیار کمک می‌کرد و رابطه خوبی با مردم افغانستان داشت.

حسن برزیده کارگردان فیلم نیز با اشاره به انگیزه و هدفی که برای ساخت فیلم داشته است گفت : حادثه مزار شریف یک بخش مهمی از تاریخ معاصر ایران است و از ابتدا انگیزه اصلی ساخت فیلم برای من این بود که درباره این حادثه سوال ایجاد شود و مشخص شود که دلیل این اتفاق چه بود تا گروهی که در زمان این واقعه مسئولیت داشتند درباره این حادثه جواب بدهند.

وی ادامه داد: حداقل کار این است که کسانی که در زمان حادثه مزار شریف مسئولیت داشتند از خود شخص آقای حسن روحانی که آن زمان دبیر شورای عالی امنیت ملی بود تا امروز که رئیس جمهور است تا سایر مسولان حداقل از خانواده های شهدا مزار شریف عذر خواهی کنند و دیه و غرامت را پرداخت کنند.

در این دیدار حسن برزیده کارگردان فیلم ، ابراهمی برزیده بازگر نقش شهید صارمی در فیلم مزار شریف محمود کاظمی مدیر عامل شریکت بهمن سبز پخش کننده فیلم ،نازنین دهقانی مدیر دبیرخانه کمپین اطلاع رسانی و تبلیغات فیلم ،علی زادمهر مدیر ستاد خبری فیلم حضور داشتند.

فیلم سینمایی مزار شریف به کار گردانی حسن برزیده اوایل شهریور ۹۴ در سینماهای تهران و شهرستان اکران می‌شود. صفحه اینستا گرام فیلم سینمایی مزار شریف به آدرس https://instagram.com/mazarsharifmovie و همچنین سایت فیلم مزار شریف به آدرس http://www.mazarsharif.ir و سایت شرکت بهمن سبز به عنوان پخش کننده فیلم به آدرس http://www.bahmansabz.ir در دسترس علاقمندان است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>