سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ مرداد ۱۳۹۴ در ۱۲:۱۷ ب.ظ چاپ مطلب

تئاتر کمدی، منجی سینماهای تک سالنی/ سینما صحرا پردیس می‌شود؟

dariush-babaian

داریوش باباییان گفت: با رفع مشکل مالکیت آمادگی داریم بتوانیم سینما صحرا را تجهیز کنیم.

داریوش باباییان گفت: با رفع مشکل مالکیت آمادگی داریم بتوانیم سینما صحرا را تجهیز کنیم.

باباییان مدیر سینما صحرا که این روزها فیلم سینمایی «مردن به وقت شهریور» به کارگردانی هاتف علیمردانی را روی پرده دارد درباره گیشه این فیلم به سوره سینما گفت: از شرایط گیشه که اصلا راضی نیستم، کلا اوضاع خوب نیست. بعضی فیلم ها بیش از ۱۴ هفته روی پرده هستند و سینماها را پر کرده‌اند. ما در یک سینما، یک سانس و سالنی دیگر فقط دو سانس داریم. تعداد سینمای کامل ما دو سالن بیشتر نیست.

وی افزود: این روزها «قندون جهیزیه» در سینما صحرا اکران است. به خاطر تک سالنی بودن اکران فیلم در این سینما فایده ندارد. سینمای تک سالنی این روزها جواب نمی‌دهد .پردیس ها عامل اصلی رکود هستند و این طبیعی است. رفتن به سینما مثل رفتن به میوه فروشی می‌ماند شما علاوه بر آنچه خودتان می خواهید ممکن است هرچه به چشم ببینید خوشتان بیاید و بخرید. پردیس هم همین است به خاطر تنوع بالایی که دارد به مخاطب حق انتخاب می‌دهد. تک سالنی‌ها از بازار گرم سینما دور شده اند.

باباییان گفت: اطراف میدان انقلاب سینماها به هم نزدیکند و اگر فیلمی مورد پسند نباشد، مردم به سینمای دیگری مراجعه می کنند. سینماهای تک سالنی مثل صحرا و قدس از گردونه رقابت دور شدند و به سختی می‌توانند نمایش فیلم داشته باشند باید چاره ای اندیشیده شود و با بازسازی رونق را به این سالن‌ها بازگرداند. سینماهایی مثل سروش بعد از بازسازی شرایط بهتری پیدا کردند. سینما ایران هم یکی از پرفروش‌ترین سینماهای این منطقه است.

cinema-sahra

وی گفت: رییس سازمان سینمایی باید کمک کند تا بتوانیم صحرا را تجهیز سه سالنی کنیم و سه فیلم حداقل داشته باشیم تا مخاطب برگردد. سینما صحرا یکی از بزرگترین سینماهاست و جا دارد که به سه سالن تبدیل شود. قبلا به خاطر اختلافات صاحبان سینما عملی نبود الان یک دستگی وجود دارد چرا که یکی از مالکان سهمش را به دیگری واگذار کرده و امکان بازسازی فراهم است. این مساله را به طور جدی پیگیری کرده و در آینده نزدیک اقدام خواهیم کرد.

باباییان درباره نمایش تئاتر کمدی در سینما صحرا گفت: هزینه دستمزد کارکنان سینما الان از تئاتری که هر شب روی صحنه می‌رود تامین می شود. اگر این روند پیش برود حداقل هزینه‌های اولیه جبران خواهد شد. فروش بلیت تئاتر از فیلم روی پرده خیلی بیشتر است، اگر این تئاترها نباشد باید به طور کلی در سینما را ببندیم الان تئاترهای کمدی به کمک سینماها آمدند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>