سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ مرداد ۱۳۹۴ در ۱۰:۳۴ ق.ظ چاپ مطلب

برگزیدگان جشنواره فیلم و عکس «مادر» معرفی شدند

ekhtetamie-madar1

برگزیدگان اولین جشنواره فیلم و عکس «مادر» پنجشنبه ۲۹ مرداد طی مراسمی در پردیس چارسو معرفی شدند.

برگزیدگان اولین جشنواره فیلم و عکس «مادر» پنجشنبه ۲۹ مرداد طی مراسمی در پردیس چارسو معرفی شدند.

سوره سینما – به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم و عکس مادر، شب گذشته در پردیس سینمایی چارسو مراسم اختتامیه جشنواره فیلم و عکس مادر با حضور حضور شهین دخت ملاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ، هنرمندان ، مدیران فرهنگی برگزیدگان خود را معرفی کرد.

نیاز به تقویت روح زنانه و مادرانه در جهان داریم

در این مراسم شهیندخت ملاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تشکر از برگزارکنندگان این جشنواره و فاطمه گودرزی دبیر جشنواره گفت: جشنواره فیلم و عکس مادر موضوعی دارد که برای همه ما هم است و آن تکریم و بزرگداشت مقام مادر است . مقامی که قابل احترام ترین واژه در دنیا است.

وی ادامه داد: هر قوم با هر نژاد و مذهبی مادر را در جایگاه ویژه ای قرار می دهد زیرا مادر اساس هر خانواده ای است و ما اگر خانواده را محور و اصل هر جامعه ای بدانیم مادر نقطه مرکزی و اساسی خانواده است.

ملاوردی با اشاره به اینکه جشنواره فیلم و عکس مادر روح زنان و مادرانه را در جامعه تقویت می کند گفت: امروز با توجه به وضعیتی که جهان پیدا کرده و به خصوص خشونت ها و افراطی گری هایی که در اطراف ما و کشورهای منطقه درحال وقوع است و بیشترین قربانیان آنها کودکان و مادران هستند، ما نیاز به تقویت روح زنانه و مادرانه در جهان داریم.

ekhtetamie-madar2

وی با اشاره به اینکه جهان امروز از غیبت نگاه مادرانه رنج می برد گفت: نقش تربیتی مادر غیرقابل کتمان است. امروز ما شاهد انواع بحران ها و مشکلات هستیم و راه فائق آمدن بر این مشکلات فرهنگ سازی است و فرهنگ سازی با تربیت نسل که در ذات مادری است صورت می گیرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه بیشتر مشکلات را اعم از بحران آب، محیط زیست و … را می توان با تربیت و فرهنگ سازی توسط مادران برطرف کر گفت: امروز ما ۲۰ میلیون مادر خانه دار داریم و این مادران برای ایفای نقش خود نیاز به امنیت و آرامش در خانه و خانواده دارند تا بتوانند به وظایف تربیتی و فرهنگ سازی عمل کنند.

ملاوردی نقش هنر و سینما را در رشد جامعه بسیار مهم دانست و افزود: زبان هنر و فرهنگ در بستری از امنیت شکوفا می شود و هنر نیاز به امنیت دارد. جامعه به فرهنگ و هنری نیاز دارد که در آن توسعه، خلاقیت، امنیت و مسئولیت لحاظ شده باشد.

وی افزود: رشد فرهنگ در گرو پیاده سازی دولت فرنگی است و ما امروز به دولت فرهنگی بسیار نیاز داریم زیرا دیگر فرهنگ دولتی جواب نمی دهد.

ملاوردی با اشاره به برنامه های دولت تدبیر و امید در تقویت نهاد خانواده گفت: خانواده نهاد مرجع جامعه است اما متاسفانه امروز به دلیل ابزارای نوین رسانه ای و ارتباطی و همچنین مشکلات دیگر مرجعیت خود را از دست داده و فردگرایی زیاد شده است.

وی ادامه داد: دولت آقای حسن روحانی برنامه های متعدی برای تقویت نهاد خانواده دارد که به بخشی از آن عمل شده اما سختی کار و شرایط دولت در داخل مساله بین المللی باعث شد که در ۲ سال گذشته بخش کمی از این اهداف تحقق پید کند و امیدواریم در ۲ سال آینده تمامی برنامه های این بخش جامه عمل بپوشد.

ملاوردی توجه به جشواره هایی که به تقویت نهاد خانواده می پرازند را مهم دانست و افزود: ما برای همکاری با جشنواره فیلم و عکس مادر در سال های آینده اعلام آمادگی می کنیم زیرا معتقدیم همه روزها روز مادر است.

اسامی کامل برگزیدگان هر بخش به شرح ذیل است:

بخش انیمیشن

تندیس، دیپلم افتخار ، جایزه نقدی و یکسال پخش از طریق پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل به انیمیشن«درخت» ساخته ساره شفیعی پور اهدا شد.

بخش مستند

جایزه ویژه داوران: تندیس، دیپلم افتخار ، جایزه نقدی و یکسال پخش از طریق پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل به فیلم مستند«بی بی تولدت مبارک» به کارگردانی حامد نوبری اهدا شد.

بهترین فیلم مستند: تندیس، دیپلم افتخار ، جایزه نقدی و یکسال پخش از طریق پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل به فیلم مستند«زنده ام زندگی» به کارگردانی محمد صفا اهدا شد.

ekhtetamie-madar3بخش تجربی

جایزه ویژه: تندیس، دیپلم افتخار ، جایزه نقدی و یکسال پخش از طریق پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل به مجموعه فیلم های تجربی«درگاه سوگ»، «شهر آسفالت» و «قطره ای روی سنگ داغ» به کارگردانی یاسمن حسنی اهدا شد.

تندیس، دیپلم افتخار ، جایزه نقدی و یکسال پخش از طریق پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل به فیلم تجربی«بوی بودنت نباشد» به کارگردانی سیف الله یزدانی اهدا شد.

داستانی

دیپلم افتخار ، جایزه نقدی و یکسال پخش از طریق پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل به فیلم داستانی«باد چیزی خواهد گفت» به کارگردانی علی مردمی اهدا شد.

دیپلم افتخار ، جایزه نقدی و یکسال پخش از طریق پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل به فیلم داستانی«مادرهای برفی» به کارگردانی پیمان نهان قدرتی اهدا شد.

تندیس،دیپلم افتخار ، جایزه نقدی و یکسال پخش از طریق پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل به فیلم داستانی«پانصد مثقال طلا» به کارگردانی شهرزاد دادگر اهدا شد.

مادران فیلمساز

تندیس،دیپلم افتخار ، جایزه نقدی و یکسال پخش از طریق پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل به فیلم «مهمان ویژه» به کارگردانی زهره معتمدی اهدا شد.

بهترین فیلم جشنواره با موضوع مادر

تندیس،دیپلم افتخار ، جایزه نقدی و یکسال پخش از طریق پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل به فیلم «مسافر» به کارگردانی سید محمدرضا خردمندان اهدا شد.

برگزیدگان بخش عکس

در بخش عکس هیچ اثری شایسته تقدیر نبود و از محمدعلی مریزاد، حسین قشمی و مهدی عباسی به پاس توجه به مادر در آثارشان با اهداء لوح سپاس تقدیر شد.

 

*هیات انتخاب بخش فیلم جشنواره متشکل از مهدی یارمحمدی، پریوش نظریه، ماهایا پطروسیان، مرجان اشرفی زاده و علی علایی بوده است.

*هیات داوری بخش فیلم جشنواره متشکل از محمد آفریده، پوران درخشنده و رویا تیموریان بوده است.

*هیات انتخاب و داوری بخش عکس متشکل از دکتر شهاب الدین عادل، فرزاد هاشمی و فرزانه دشتی بوده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>