سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ شهریور ۱۳۹۴ در ۱۰:۱۲ ق.ظ چاپ مطلب

ترنم صدای علی رستمیان و اصغر شاه زیدی در سومین «شب آواز ایرانی»

shabe-avaz-3

سومین «شب آواز ایرانی» با حضور فاضل نظری معاون هنری و جمع زیادی از اهالی آواز سنتی و موسیقی در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

سومین «شب آواز ایرانی» ، شنبه ۳۱‌مرداد‌ماه با حضور فاضل نظری معاون هنری و مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری، علی قربانی مدیر مرکز جشنواره ها و محافل، اصغر شاه زیدی، شهرام میرجلالی، علی رستمیان، محمدرضا رستمیان و جمع زیادی از اهالی آواز سنتی و موسیقی در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

سوره سینما – این نشست به همت مرکز موسیقی و مرکز جشنواره ها و محافل حوزه هنری انقلاب اسلامی و با هدف تجلیل از پیش‌کسوتان و معرفی چهره‌های جدید در حالی سومین اجرای خود را پشت سر گذاشت که با استقبال بی نظیر هنرجویان و کارشناسان موسیقی مواجه شد.

دراین برنامه حامد اسلامی، ابراهیم یوسفی نژاد، مسعود امیری، علی انصاری، علی رستمیان و اصغر شاه زیدی به اجرای آواز پرداختند.

در ابتدا ابراهیم یوسفی نژاد در کنار تار نوازی ایرج گردکانی به آواز خوانی پرداخت. وی که در عرصه آواز، سابقه هنر آموزی اساتیدی چون عبدالحسین مختاباد، مسعود میرزا حیدر، زنده یاد استاد رضوی سروستانی، مهدی مبتقا و زنده یاد استاد محمدرضا لطفی را داشته، با اجرای آواز اصیل ایرانی توجه مخاطبان را به خوبی به خود جلب نمود.

در بخش دوم رسول مدنی، نوازنده تار، آواز حامد اسلامی را همراهی کرد که باز هم با تشویق و اقبال خوب حضار روبه رو شدند.

در این میان ترنم صدای علی رستمیان حال و هوای دیگری به فضای شب آواز ایرانی بخشید که صدای گرم او را پسرش محمدرضا رستمیان با ساز سنتور و دخترش آوا رستمیان با کمانچه همراهی کردند. همچنین شایان یزدی‌زاده نوازندگی تنبک این بخش را بر عهده داشت.

علی انصاری و مسعود امیری از دیگر خوانندگان این نشست ماهانه بودند که در کنار تار نوازی صائب کاکاوند و دیهیم خورگامی آواز خوانی کردند.

بخش پایانی شب آواز ایرانی به آواز خوانی استاد اصغر شاه زیدی اختصاص داشت که آواز خوانی این خواننده در کنار تار نوازی شهرام میرجلالی، به این محفل رونقی دو چندان بخشید و به این ترتیب پرونده سومین نشست آواز اصیل ایرانی به اتمام رسید.

شایان ذکر است نشست ماهانه شب آواز ایرانی شنبه آخر هر ماه ساعت ۱۸ در سالن سوره حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می شود که چهارمین جلسه از این برنامه شنبه ۲۸شهریور‌ماه خواهد بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>