سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ شهریور ۱۳۹۴ در ۲:۴۰ ب.ظ چاپ مطلب

حمزه‌زاده: هم‌زمانی اکران «محمد رسول الله(ص)» و «مزار شریف» خودخواسته بود

hamze-zade

رییس سازمان توسعه سینمایی سوره بیان کرد هم‌زمانی اکران «مزارشریف» به کارگردانی حسن برزیده و فیلم «محمد رسول الله(ص)» خودخواسته بود.

رییس سازمان توسعه سینمایی سوره بیان کرد هم‌زمانی اکران «مزارشریف» به کارگردانی حسن برزیده و فیلم «محمد رسول الله(ص)» خودخواسته بود.

سوره سینما – محمد حمزه‌زاده، رئیس سازمان توسعه سینمایی سوره، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری همزمان با اکران فیلم سینمایی «مزار شریف» ساخته حسن برزیده در سینماهای کشور درباره این فیلم گفت: فیلم «مزار شریف» اثر مهم و استراتژیکی است و امیدوارم در کنار اکران فیلم «محمد رسول الله(ص)» به اندازه کافی دیده شود.

وی با بیان اینکه زحمت‌های زیادی برای فیلم «مزار شریف» کشیده شده است، افزود: سینمای ایران دیگر شاید خیلی کم به سوژه و مضمونی که در فیلم «مزار شریف» وجود دارد، بپردازد. چرا که این گونه موضوعات از ابتدا مشخص است فروش موفقی در گیشه نخواهد داشت؛ اما این مسئله نباید ما را از اهمیت آن‌ها غافل کند. فیلمی مانند مزار شریف محتوایی دارد که باید اثر هنری آن ساخته شود و به هر حال شخص یا ارگانی باید این کار را انجام می‌داد تا در تاریخ ما ماندگار شود.

رئیس سازمان توسعه سینمایی سوره درباره بازگشت هزینه فیلم «مزار شریف» توضیح داد: البته اینطور نیست که این‌ فیلم یا فیلم‌‌های مشابه آن ضدسرمایه باشند و سرمایه‌شان را برنگرداند؛ اگر بخواهیم دقیقتر بگوئیم باید گفت این‌ها آثاری هستند که بازگشت سرمایه آن‌ها در یک دوره زمانی طولانی‌تر صورت می‌گیرد.

حمزه‌زاده ادامه داد: چون قطعا مقداری از بازگشت سرمایه این فیلم با فروش گیشه حاصل می‌شود، بخشی از هزینه با پخش در شبکه نمایش خانگی برمی‌گردد، بخشی از هزینه با فروش به تلویزیون بازگشت می‌کند و بخشی هم با فروش بین‌المللی و اکران‌های خارجی‌اش صورت می‌گیرد؛ ما هم برای فروش در عرصه بین‌الملل و اکران در کشورهای خارجی اقدامات لازم را انجام دادیم و خوشبختانه روند اکران های بین المللی فیلم در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: قطعا فیلم‌هایی همچون «مزار شریف» سرمایه را برمی‌گردانند، ولی به طور قطع بخش خصوصی و کسانی که نیازمند بازگشت سریعتر سرمایه هستند، بر روی این محتوا که به عقیده من علی‌رغم دشواری‌ها باید روزی آثار هنری‌شان ساخته شود، سرمایه‌گذاری نمی کنند. شاید چنین فیلم‌هایی، که کسی مایل نیست پای کار آن‌ها بایستد، باید توسط حوزه هنری ساخته می‌شد؛ که با کمک خدا و زحمت‌هایی که عوامل کشیدند انجام شد.

رئیس سازمان توسعه سینمایی سوره وابسته به حوزه هنری درباره همزمانی اکران «مزار شریف» با فیلم «محمد رسول الله(ص)» ساخته مجید مجیدی که حوزه هنری کار اکران آن را عهده‌دار شده، گفت: ما «مزار شریف» را با علم به اینکه ممکن است در کنار فیلم «محمد رسول الله(ص)» فروش کمتری داشته باشد اکران کردیم. تشخیص ما این بود که شاید این تنها زمان مناسب برای اکران «مزار شریف» باشد، زیرا شهریور ماه یکی از فصل‌های پررونق سینما است و ممکن بود پس از آن با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم و صفر فرصت بهتری برای اکران حاصل نشود.

وی با بیان اینکه حتی بسیاری از سالن‌های سینماهای ما بویژه در شهرستان‌ها در اختیار فیلم «محمد رسول الله(ص)» است، گفت: ما در حال حاضر در بخش مهمی از سینماهایمان نمی‌توانیم «مزار شریف» را اکران کنیم، ولی تشخیص دادیم که این همزمانی اکران‌ها صورت بگیرد، ولو اینکه مجبور شدیم در بسیاری از استان‌ها و شهرستان‌های کشور بین اکران فیلم «محمد رسول الله(ص)» و «مزار شریف»، فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» را اکران کنیم.

وی در پایان افزود: در چند فصل و زمان خاص، سینما کمی رونق دارد و وقتی این زمان های اکران را برای نمایش فیلم از دست بدهید دیگر به زمان‌هایی میرسید که اکران رونق چندانی ندارد. به همین خاطر ما فکر کردیم این همزمانی اکران‌ها شاید بهتر از اکران «مزار شریف» در زمانی باشد که سینما رونق ندارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>