سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ مهر ۱۳۹۴ در ۱:۳۶ ب.ظ چاپ مطلب
مرتضی گودرزی دیباج:

جشنواره تولیدات فرصتی برای تعامل و بهره گیری از ظرفیت‌های هنرمندان است

goodarzi-dibaj

برپایی جشنواره تولیدات مراکز استانی، فرصت خوبی برای تعامل علمی، تجربی و هنری هنرمندان و استفاده آنان از ظرفیت‌های یکدیگر است.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری گفت: برپایی جشنواره تولیدات مراکز استانی، فرصت خوبی برای تعامل علمی، تجربی و هنری هنرمندان و استفاده آنان از ظرفیت‌های یکدیگر است.

سوره سینما – به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، مرتضی گودرزی دیباج در حاشیه داوری آثار تجسمی چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری در قزوین افزود: قطعا  برقراری  تعاملی  مثبت  با هنرمندان، مراکز و ستاد می تواند  به شناخت  مناسب  در بین هنرمندان و دست اندرکاران جشنواره ها به طور عام و در حوزه هنری به طور خاص  کمک کند، همچنین مشوقی برای  هنرمندان است تا در کارهای گروهی شرکت کنند.

وی بر آسیب شناسی صحیح از جشنواره ها و آثار ارسال شده به آن ها تاکید و اضافه کرد: در این زمینه خلاء کار علمی داریم. باید آثار ارسال شده به جشنواره،  اعم  از آثار  برگزیده و یا رد شده را  نقد و تحلیل کرد.

گودرزی دیباج با بیان اینکه روند تولید و خلق آثار هنری در حوزه هنری و بخش استانی آن برای ما مسیر امنی را تصویر نمی کند ادامه داد: ارتباط منطقی بین مراکز در بخش آموزش و پژوهش با بخش های تولیدی در یک کارگروه عملیاتی، می تواند روند کار را علمی، منطقی و دقیق تر کند.

وی گفت: در این راستا باید بتوانیم به منظور افزایش آگاهی هنرمندان از دلایل پذیرش یا رد آثار آن ها  نقدها را ارائه کنیم تا در دوره های بعد نسبت به  تقویت یا اصلاح  این روند اقدام و در جهت اهداف حوزه هنری، آثار خود را خلق کنند.

این مسئول  کیفیت ساختار هنری و مضمون سازی را دو رویکرد عمده در سنجش و ارزیابی آثار عنوان کرد و یادآور شد: در این راستا گرایش‌های موضوعی و روایت هایی که در بستر فرهنگ انقلاب و باورهای دینی ارزشمند هستند از دیگر مسائلی است که در کنار ساختارهای هنری برای ما اهمیت دارد. نتیجه اینکه در ارزیابی آثار، این دو در کنار یکدیگر  ارزیابی می شوند.

گودرزی دیباج خاطرنشان کرد: در داوری آثار تجسمی این دوره از جشنواره نیز بر اساس همین دو رویکرد، در  برخی از آثار، این موضوع رعایت و در برخی از آن ها نیز شاهد سطحی نگری  هستیم.

وی انتخاب چند استان برای دبیرخانه بخش های مختلف جشنواره را گام مثبتی در جهت تمرکززدایی از امور در مرکز دانست و گفت: این کار موجب  تعامل بیشتر  بین استان ها  و تقویت همکاری های آن ها با یکدیگر می شود.

گودرزی دیباج یادآور شد: استان قزوین به علت سابقه درخشان در هنرهای تجسمی و صبغه هنری دیرینه خود، جایگاه ویژه ای برای  تشکیل دبیرخانه تجسمی  جشنواره تولیدات مراکز استان ها دارد.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری  در ادامه  تجدید نظر جدی  در  مسئله تولید و خلق آثار هنری  در بخش آموزش و پژوهش و نحوه پشتیبانی  را لازم دانست و افزود: تجدید نظر  در شناسایی و جذب نیروهای هنری جوان در کنار شناخت شرایط فرهنگی معاصر کشور و جهان و ده ها مسئله دیگر در عرصه فرهنگ و هنر کمک کند تا هنرمندان  خط مشی خود را انتخاب کنند.

چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری ۷تا ۹مهرماه سال جاری در رشته های موسیقی، تجسمی، هنرهای تصویری، ادبیات پایداری، محصولات فرهنگی، ادبیات و نمایش به میزبانی حوزه هنری استان اصفهان با حضور حوزه های هنری سراسر کشور برگزار می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>