سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ مهر ۱۳۹۴ در ۱۲:۰۱ ب.ظ چاپ مطلب

خارجی‌ها از شانس حضور فیلم «محمد رسول الله(ص)» در اسکار نوشتند

mohammad-s

دو نشریه بین‌المللی گاردین و ورایتی پس از معرفی فیلم «محمد رسول الله(ص)» به عنوان نماینده ایران در اسکار، در مطالبی به شانس حضور این فیلم پرداخته‌اند.

دو نشریه بین‌المللی گاردین و ورایتی پس از معرفی فیلم «محمد رسول الله(ص)» به عنوان نماینده ایران در اسکار، در مطالبی به شانس حضور این فیلم پرداخته‌اند.

سوره سینما – به گزارش تسنیم، نشریه گاردین در نوشته خود «محمد رسول الله (ص)» را فیلم عظیمی در مورد تولد پیامبر اسلام خوانده که  ۴۰ میلیون دلار خرج آن شده و در ۳۲۰ سالن در ایران به نمایش درآمده است.

گاردین با ذکر به تصویر کشیدن زندگی پیامبر اسلام از زمان تولد تا ۱۲ سالگی در «محمد رسول الله (ص)» به اعتراض بعضی فرق مذهبی اهل سنت، حضور آن به عنوان افتتاحیه جشنواره فیلم مونترال  هم اشاره کرده است.

این نشریه به دلیل همکاری ویتوریو استورارو فیلم‌برداری سه اسکار برای همکاری در آثار برتولوچی، وارن بیتی، فرانسیس فورد کاپولا ربوده است و هم‌چنین ای آر رحمان آهنگ‌ساز برنده اسکار «میلیونر زاغه نشین» با مجید مجیدی، شانس فیلم او در اسکار را مناسب ارزیابی کرده است.

سایت معتبر سینمایی ورایتی با اعلام انتخاب فیلم «محمد رسول الله (ص)» از سوی ایران برای بخش فیلم خارجی زبان اسکار، بار دیگر از این فیلم تجلیل کرده است. ورایتی هم هزینه تولید این فیلم را مورد توجه قرار داده و آن را پرهزینه‌ترین فیلم ایرانی خطاب کرده است و از سابقه نامزدی مجیدی در شاخه بهترین فیلم خارجی برای «بچه‌های آسمان» یاد کرده است.

گفتنی است امسال فیلم‌های شاخصی نظیر «پسر شائول» برنده جایزه بزرگ جشنواره کن از مجارستان، «پرنده‌ای به نشانه هستی روی شاخه نشست» برنده شیر طلای ونیز از سوئد، «قوچ‌ها» از ایسلند و «باشگاه» از شیلی به آکادمی اسکار معرفی شده‌اند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>