سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ مهر ۱۳۹۴ در ۳:۳۴ ب.ظ چاپ مطلب

دولت‌آبادی: گنج تئاتر ایران در شهرستان‌ها است

dolat-abadi

مدیر دفتر هنرهای نمایشی کودک و نوجوان حوزه هنری معتقد است که استعدادهای خوبی در شهرستان‌ها هستند که با کمترین امکانات و با فراق بال، تولیدات خوبی ارائه می‌کنند.

مدیر دفتر هنرهای نمایشی کودک و نوجوان حوزه هنری معتقد است که استعدادهای خوبی در شهرستان‌ها هستند که با کمترین امکانات و با فراق بال، تولیدات خوبی ارائه می‌کنند.

سوره سینما – حسن دولت‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با بیان این که گنج تئاتر ایران در شهرستان‌ها قرار دارد، اظهار کرد: استعدادهای خوبی در شهرستان‌ها هستند که با کمترین امکانات و با فراق بال، تولیدات خوبی ارائه می‌کنند. البته منظور من این نیست که تمام تولیدات شهرستان‌ها خوب است، اما هم به دلیل کثرت تعداد گروه‌ها و هم به دلیل کم توقعی شهرستان‌ها و هم به دلیل فراقت بیشتر گروه‌های شهرستانی، نوآوری‌های خوبی در میان تولیدات گروه‌های شهرستانی مشاهده می‌شود.وی ضمن تاکید بر این که تولید تئاتر در شهرستان ارزان‌تر از تهران است، عنوان کرد: چیزی که هنرمندان شهرستانی‌ها باید مورد توجه قرار دهند این است که قرار نیست از روی دست گروه‌های شرکت کننده در جشنواره های تهران بنویسند. در شهرستان فرهنگ غنی وجود دارد که می‌تواند محل مراجعه برای تولید تئاترهای ناب و متکی به فرهنگ ایرانی باشد. گروه‌های شهرستانی نباید از این ارزش فراگیر در تولیدات خود غافل بمانند.دولت‌آبادی همچنین گفت: دو نیروی انسانی در عرصه تئاتر شهرستان‌ وجود دارد، نیروی نخست شامل کسانی است که سال‌ها به صورت تجربی کار تئاتر می‌کنند و یا سال‌ها پیش فعالیت تئاتری داشته‌اند و زمان بر آن‌ها گذشته است. جریان دوم نیز مربوط به نسل میانسال یا جوانی است که به دانش روز مسلح هستند و ذهن خلاقی دارند؛ نوجو و یا خواهان نوآوری اند.

وی افزود: نیروی نخست از اعتبار اجتماعی و دیرینگی سوابق برخوردار است و نیروی دوم اگر چه از آن اعتبار بهره چندانی ندارد، اما متکی به داشته‌های علمی خویش است. پیوند این دو نیرو در هر کجا که به درستی صورت پذیرد می‌تواند به تولیدات ارزشمند تئاتری منجر گردد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: موفق‌ترین نیروی شهرستانی نیرویی است که اولا فروتنانه برای خویش محبوبیت کسب کرده باشد و در عین حال ضمن برخورداری از تجارب ارزشمند پیشین به دانش روز نیز مسلح باشد. در بررسی تئاتر شهرستان می توان توفیق تئاتر  برآمده از این نیرو را مشاهده کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>