سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ اسفند ۱۳۹۱ در ۱۲:۱۹ ب.ظ چاپ مطلب
برنده سیمرغ بلورین دستاورد فنی و هنری:

بهمنش سیمرغ نمی‌گرفت به داوری شک می‌کردم

farshad-mohamadi

فرشاد محمدی تأکید کرد فیلمبرداران نسل جدید سینمای ایران کیفیت کارشان را با به روز کردن و کشف و شهود تضمین کرده‌اند.

برنده سیمرغ بلورین بهترین دستاورد فنی و هنری جشنواره فیلم فجر تأکید کرد فیلمبرداران نسل جدید سینمای ایران کیفیت کارشان را با به روز کردن و کشف و شهود تضمین کرده‌اند.

فرشاد محمدی فیلمبردار سینما درباره سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر به سوره سینما گفت: نامزد شدن خودم را برای دریافت سیمرغ بهترین فیلمبرداری پیش‌بینی می‌کردم اما کار هومن بهمنش هم در «دربند» فوق‌العاده بود. اگر سیمرغ نمی‌گرفت باید به داوری شک می‌کردیم.

وی درباره پیشرفت فیلمبرداری بین نسل جوان گفت: این پیشرفت فقط در حوزه فیلمبرداری نیست. نسل جدید فیلمنامه‎‌نویسان و کارگردانان هم عملکرد مثبتی نسبت به نسل قدیمی‌تر داشته‌اند. پیشرفت به این دلیل است که نسل جدید مدام خودش را با تئوری‌ها، اطلاعات و تکنیک‌های جدید به روز  می‌کند.

فیلمبردار «برلین۷-» افزود: ویژگی نسل جدید، کشف و شهود است. اهل ادبیات و مطالعه است. خودش را با مباحث جدید هنری درگیر می‌کند. بین فیلمبرداران نسل جدید کسی را ندیدم که اهل ذوق و دانش نباشد. نسل جدید بر خلاف بعضی از فیلمبرداران نسل قدیم که با تجربه و غریزه کارشان را دنبال کردند با آگاهی و کسب دانش مربوطه کارش را شروع کرده و ادامه می‌دهد.

وی افزود: بعضی از فیلمبرداران نسل قدیم‌ شاید به اجبار فیلمبردار شدند. شاید از ابتدا قصدشان فیلمبرداری نبود و شرایط آن‌ها را به سمت فیلمبردار شدن کشاند. اما ویژگی نسل جدید این است که با آگاهی و میل باطنی به حرفه‌اش، کارش را شروع می‌کنند. همه این ویژگی‌های مثبت در نسل جدید می‌تواند کیفیت کار آنها را تضمین کند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>