سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ اسفند ۱۳۹۱ در ۹:۴۷ ب.ظ چاپ مطلب
در حوزه هنری/

«پایی که جا ماند» کتاب برگزیده جایزه شهید غنی‌پور شد

Hozeh-Honari

کتاب «پایی که جا ماند» سید ناصر حسینی‌پور به عنوان اثر برگزیده بخش خاطره با موضوع دفاع مقدس و انقلاب اسلامی دوازدهمین جایزه کتاب شهید غنی‌پور معرفی شد.

کتاب «پایی که جا ماند» سید ناصر حسینی پور به عنوان اثر برگزیده بخش خاطره با موضوع دفاع مقدس و انقلاب اسلامی دوازدهمین جایزه کتاب شهید غنی پور معرفی شد.

سوره سینما- به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، سید ناصر حسینی پور راوی و نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» که برنده جایزه شهید غنی پور شده بود در حالی که با دو پسرش روی سن حضور یافت گفت: امروز بهترین جایزه زندگی ام را دریافت کرده ام و خوشحالم که از این پس جایزه ای از شهید و یادگاری از مسجد را در آلبوم افتخاراتم در خانه نگهداری خواهم کرد. وی گفت: ادعا می کنم که مشتی خاک در شلمچه و طلائیه و فکه و تمام مناطق جنگی کشورمان قدرت تولید انسان ولایت مدار و انقلابی اش از سازمان‌ها و نهادهایی همچون ارشاد، حوزه، سازمان تبلیغات و دیگر سازمان های فرهنگی و انقلابی بیشتر است.

این جانباز دفاع مقدس افزود: خاک جبهه های جنگ تحمیلی باعث می شود دختری جشن یک سالگی برای خودش بگیرد و بگوید از وقتی به مناطق جنگی آمده ام انگار دوباره متولد شده ام و نگاهم به جهان تغییر کرده است. حسینی پور همچنین در گلایه ایی نسبت به صدا و سیمای کشورمان گفت: صدا و سیما نتوانست در طراز مسجد جواد الائمه و جشنواره شهید غنی پور کار کند و بی شک اگر جشنواره ایی دولتی برگزار می شد صدا و سیما برایش سنگ تمام می گذاشت، اما نسبت به شهید غنی پور دین خود را ادا نکرد.

نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» یکی از دستاوردهای جشنواره شهید غنی پور را تفکر نسبت به آثار عنوان کرد و گفت: باید بر روی برخی واژه ها و آثار کار شود و تبلیغ شوند. در این بخش همچنین کتاب «نورالدین پسر ایران» نوشته معصومه سپهری را به دلیل تلفیق هنرمندانه یافته‌های این کتاب و تدوین زیبای اثر به عنوان کتاب شایسته تقدیر معرفی شد.

«پایی که جا ماند» و «نور الدین پسر ایران» توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده اند و به موضوع خاطرات دفاع مقدس می پردازند. سازمان توسعه سینمایی سوره قرار است بر اساس این کتاب فیلمی بسازد.