سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ آبان ۱۳۹۴ در ۴:۲۱ ب.ظ چاپ مطلب

سخنگوی ارشاد: «محمد رسول‌الله (ص)» شانس زیادی در اسکار دارد/ عوامل فیلم «رستاخیز» با ما همکاری کنند

noosh-abadi

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» گفت: این فیلم از فیلم‌های فاخر و ارزشمند جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب است که برای عرضه در سینماهای جهان و اکران در مجامع عمومی، ظرفیت زیادی خواهد داشت و همین موضوع باعث شد این فیلم به اسکار معرفی شود.

به گزارش سوره سینما، حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری امروز خود در ارتباط با اکران فیلم‌ «محمد رسول‌الله (ص)» در دیگر کشورها و حضور آن در جشنواره فیلم اسکار و همچنین برگزاری جشنواره فیلم فجر در سطح ملی و بین‌المللی و در نهایت در ارتباط با شرایط اکران فیلم سینمایی «رستاخیز» سخنانی را بیان کرد که با هم می‌خوانیم:

«محمد رسول‌الله (ص)» شانس زیادی در اسکار دارد

نوش‌آبادی در پاسخ به پرسشی درباره فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» گفت: این فیلم از فیلم‌های فاخر و ارزشمند جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب است که در همه ابعاد هنری و سینمایی، قابلیت بسیار بالایی دارد. همچنین برای عرضه در سینماهای جهان و اکران در مجامع عمومی، ظرفیت زیادی خواهد داشت و همین موضوع باعث شد این فیلم به اسکار معرفی شود.

او ادامه داد: هر سال گروهی درباره معرفی فیلم به اسکار تصمیم‌گیری می‌کنند و امسال هم این فیلم به اسکار معرفی شد. ضمن این‌که قانون این فستیوال طوری است که فیلم‌هایی که از مهر سال قبل تا مهر سال بعد در سینماها اکران شده باشند می‌توانند در اسکار شرکت کنند. از آنجا که فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» این شرایط را داشت، در لیست قرار گرفت.

سخنگوی وزارت ارشاد معتقد است: این فیلم از نظر قصه، عوامل و کارگردان، شانس زیادی دارد که بتواند جایزه‌های جهانی را از آن خود کند.

نوش‌آبادی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا وزارت ارشاد برای اکران این فیلم در تاجیکستان برنامه‌ای دارد؟ گفت: کارگردان اثر باید درباره اکران فیلمش در کشورهای دیگر تصمیم بگیرد. باید ببیند و تشخیص دهد که از نظر ظرفیت‌های فنی، امکان دارد که این فیلم در کشورهای دیگر اکران شود یا خیر، مثلا ما در ایران، ۱۰۰ سینما را به‌لحاظ فنی برای اجرای این فیلم تجهیز کردیم.

برگزاری جشنواره فیلم فجر در سطح ملی و بین‌المللی

نوش‌آبادی درباره جشنواره فیلم فجر نیز گفت: جشنواره فیلم فجر در ابعاد ملی و بین‌المللی هر سال در یک زمان برگزار می‌شد. سال گذشته ما تصمیم گرفتیم با نام جشنواره فیلم فجر، آن را در دو مقطع زمانی برگزار کنیم؛ به این صورت که در دهه فجر، فیلم‌های ملی اکران می‌شد و سپس در یک فاصله یکی – دو ماهه فیلم‌های خارجی در زمانی مشخص با هدف، انگیزه و شعار مشترک اکران می‌شدند. امسال نیز زمان جشنواره فیلم فجر پیش‌بینی شده است.

عوامل فیلم «رستاخیز» با ما همکاری کنند

نوش‌آبادی درباره فیلم‌ «رستاخیز» نیز توضیح داد: درباره این فیلم جلساتی با حضور عوامل آن و رییس سازمان سینمایی برگزار شده است. حقوق مادی و معنوی این فیلم باید تأمین شود و ما سعی داریم به‌تدریج برای رفع اشکال‌های این اثر اقدام کنیم.

وی افزود: «رستاخیز» یکی از فیلم‌های خوب و از همه نظر، قوی است؛ اما مشکل ما درباره تصویر شخصیت‌های این فیلم است که به‌طور واضح نشان داده می‌شود. دوست داریم با اقدام هنرمندانه‌ای مثلا با استفاده از افکت‌های نوری، این مشکل حل شود تا این فیلم به سرعت روی پرده سینما برود. تصمیم ما اکران این فیلم است، زیرا حیف است که چنین سرمایه‌گذاری مادی و معنوی نادیده گرفته شود. ما از کارگردان و تهیه‌کننده خواسته‌ایم که در این‌باره با ما همکاری کنند زیرا این فیلم ظرفیت زیادی دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>