سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ آبان ۱۳۹۴ در ۱۰:۲۹ ق.ظ چاپ مطلب

رضا رویگری: مسابقه فیلم نور ابن هیثم نخبه پروری می‌کند

reza-rooygari

رضا رویگری بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون برگزاری رقابت فیلمسازی میان دانش آموزان نوجوان در مسابقه نور ابن هیثم را سرمایه گذاری بلندمدتی در مسیر آینده سازی کشور دانست و گفت: با برگزاری این رقابت‌ها نخبه پروری خواهیم کرد.

رضا رویگری بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون برگزاری رقابت فیلمسازی میان دانش آموزان نوجوان در مسابقه نور ابن هیثم را سرمایه گذاری بلندمدتی در مسیر آینده سازی کشور دانست و گفت: با برگزاری این رقابت ها نخبه پروری خواهیم کرد.

رضا رویگری در گفتگو با سوره سینما درباره علت غفلت از موضوع علم و فناوری در عرصه سینما و تصویر افزود: به دلیل این که حوزه علم و فناوری از حوزه هایی است که نیاز به تخصص و دانش کافی برای نگارش فیلمنامه و متن دارد، تاکنون آنطور که شایسته است، مورد توجه نویسندگان قرار نگرفته. بنابراین بیشترین مشکل ما در این زمینه به نداشتن متن ها و فیلمنامه های خوب و نویسندگانی که سوژه های مناسب علمی را ساخته و پرداخته کنند، بر می گردد.

وی دانش آموزان را آینده سازان جامعه دانست و عنوان کرد: نوجوانان آینده سازان کشور هستند و اگر بتوان آن‌ها را با برگزاری مسابقه هایی مانند نور ابن هیثم به سمت و سوی فیلمسازی هدایت کرد، در مسیر نخبه پروری گام برداشته ایم و سرمایه گذاری بر این قشر قطعا بازدهی و نتایج چشم گیری دارد.

این بازیگر در پاسخ به این که در فیلمسازی دانش آموزان و نوجوانان بهتر است بر کدامیک از جنبه های کیفیت و خلاقیت تاکید و تمرکز ویژه صورت بگیرد، بیان کرد: به نظرم هر دو عامل در داوری و ارزیابی آثار ساخته شده توسط دانش آموزان مهم هستند و اساسا کیفیت و نوآوری لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

رویگری همچنین خاطرنشان کرد: نباید این نکته را هم نادیده بگیریم که دانش آموزان اولین تجربه فیلمسازی خود را در این مسابقه پشت سر می گذارند و نمی توان توقع بالایی از کیفیت کارهایشان داشت. بنابراین می‌توان به ایده های نو و خلاقانه بیشتر توجه کرد و بر اساس آن‌ها به یک اثر امتیاز داد.

بازیگر فیلم ها و سریال های تاریخی تلویزیون درباره تاثیر جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی و هنری در معرفی مفاخر و مشاهیر ادامه داد: من اولین بار است که نام ابن هیثم را می شنوم و بنابراین برای خود من به عنوان بازیگری که در فیلم ها و سریال های تاریخی زیادی بازی کرده ام، جذابیت دارد که با این چهره بزرگ علمی آشنا شوم. به طور کلی این جشنواره ها می توانند علاوه بر رقم زدن یک رقابت سراسری به معرفی چهره ها بپردازند و دست کم نام آن ها را بارها و بارها به گوش مردم برسانند. چراکه ما متاسفانه گاهی به تاریخ کشورمان پشت می کنیم و فراموشمان می شود که چه افراد و نام های بزرگی در پیشینه این سرزمین نقش داشته اند و عقبه علمی و فرهنگی کشور ما را تشکیل می دهند.

 

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>