سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ آبان ۱۳۹۴ در ۱۱:۵۱ ق.ظ چاپ مطلب

داستان اثر جدید کارگردان فیلم توقیفی «آشغالهای دوست‌داشتنی» چیست؟

mohsen-amiryusefi

شنیده‌ها حاکی از آن است که «پیرمرد خلیج فارس» نام فیلم جدید محسن امیریوسفی است که داستان آن در مورد موضوعی است که پیش از این چند کارگردان دیگر نیز برای ساخت آن اقدام کردند ولی حالا قرار است او به سراغ ساخت این داستان واقعی و مهم برود.

به گزارش سوره سینما، در روزهای گذشته لیستی از ۷۳ فیلم سینمایی در رسانه‌ها منتشر شد که در مراحل مختلف از حمایت‌های بنیاد سینمایی فارابی بهره‌مند شده‌اند.

اما در این لیست نام برخی از کارگردانان بیش از بقیه‌ی فیلمسازان خودنمایی می‌کرد و دلیل حمایت دولت از آن‌ها به دلیل سابقه‌شان بیش از همه سوال‌برانگیز بود، از جمله «محسن امیریوسفی»، کارگردان پرحاشیه‌ که آخرین فیلمش «اشغال‌های دوست‌داشتنی» به دلیل ارائه‌ی تصویری غلط از فتنه۸۸ حتی توسط دولت یازدهم نیز اجازه حضور در جشنواره و یا نمایش عمومی را نیافت و پیش از آن نیز فیلم پرحاشیه «آتشکار» را با موضوع وازکتومی در کارنامه داشت.

حالا اما فیلم جدید این کارگردان با نام عجیب «پیرمرد خلیج فارس» در میان اثاری قرار دارد که قرار است با بودجه و حمایت دولت ساخته شود.

از جزئیات داستان «پیرمرد خلیج فارس» که همچنان در مرحله بازنویسی و نگارش فیلمنامه قرار دارد هنوز خبری در رسانه‌ها منتشر نشده است اما هفت‌راه در روزهای گذشته به اطلاعاتی در مورد این فیلم دست یافته است.

طبق شنیده‌ها فیلم جدید محسن امیریوسفی روایتگر داستان حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی در سال ۶۷ و کشته شدن ۲۹۰ مسافر ایرانی است، داستانی که پیش از این چند کارگردان دیگر نیز برای ساخت آن اقدام کردند اما حالا ساخت آن در اقدامی سوال‌برانگیز به دست کسی سپرده شده است که آخرین فیلمش به دلیل مشکات عدیده محتوایی در توقیف به سر می‌برد.

با این اوصاف حالا باید منتظر ماند و دید که ایا امیریوسفی این جنایت آمریکایی را همانطور که بوده است به تصویر خواهد کشید، یا با رویکرد سیاسی اخیر، یکی از مهمترین جنایات آمریکا علیه مردم ایران را به یک اشتباه و خطای فردی تقلیل خواهد داد.

پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ ایران‌ایر در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ پس از توقف بین راهی در بندرعباس به سمت دبی در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو یواس‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک بودند، جان باختند.

پس از این کشتار اما دولت آمریکا هرگز عذرخواهی نکرد و هیچ‌کدام از خدمه ناو وینسنس تحت پیگرد قرار نگرفتند؛ حتی ویلیام راجرز فرمانده ناو جنگی آمریکا در پایان خدمت خود مدال شجاعت گرفت.

منبع: هفت راه


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>