سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ آبان ۱۳۹۴ در ۱۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

باید مصادیق فراموش شده حسنات را در جامعه احیا کنیم

hasanat

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی در اولین نشست تخصصی جشنواره حسنات از ایجاد تفکر ارزشمند نیکوکاری در جامعه و خصوصاً بین هنرمندان کشور قدردانی کرد و افزود: هر آنچه که زمینه شادی و سلامتی انسان را فراهم آورد حسنات و کار خیر است.

حجت‌الاسلام  و المسلمین ارزانی در اولین نشست تخصصی جشنواره حسنات از ایجاد تفکر ارزشمند نیکوکاری در جامعه و خصوصاً بین هنرمندان کشور قدردانی کرد و افزود:  هر آنچه که زمینه شادی و سلامتی انسان را فراهم آورد حسنات و کار خیر است.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد خبری پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی در نخستین نشست تخصصی این دوره از جشنواره حسنات که در تاریخ ۲۳ ابان ماه با موضوع «مصادیق حسنات» در دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر شماره ۱ اصفهان و با حضور رئیس جشنواره حسنات ،رئیس دانشگاه ،اساتید و جمعی از علاقمندان برگزار شد ضمن قدردانی از کانون حسنات به جهت ایجاد تفکر ارزشمند حسنات در جامعه و بین جامعه هنری کشور اظهار داشت: باید گرامی بداریم یاد و خاطره زنده یاد«زاون قوکاسیان» دبیر هنری این جشنواره را که خود از مصادیق خیر بود و برایش دین و مذهب در خصوص انجام کار حسنه فرقی نداشت. ما باید توجه داشته باشیم که هر کسی با هر دین و مذهب می تواند کار خیر انجام دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین مشکلات ما در ترویج فرهنگ حسنات گسترش جغرافیای ارزشی است، ابراز داشت: متاسفانه از دین تنها چند بخش از آن نسبت به دیگر بخش‌ها پررنگ شده است و از این رو باید نسبت به ترویج و پررنگ کردن دیگر مصادیق دینی در جامعه بکوشیم چرا که این بی توجهی موجب عدم توجه جوانان و دور شدن آنها از دین شده است.

باید توجه داشته باشیم اخلاقیات بدون خدا نیز می‌تواند به گونه‌ای مصداق حسنه باشد اما قطعاً چنانچه این اخلاقیات لباس قرب الهی و خداباوری بر تن کند جایگاه بالاتری پیدا خواهد کرد ولی با این حال هرگز نمی‌توان گفت چنانچه فردی کار خیری انجام دهد ولی خدا محور نباشد کار خیر نیست.هر آنچه که انسان را به لحاظ جسمی و روحی مسرور کند به گونه‌ای حسنه تلقی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان می‌توانند با ابزاری که در دست دارند و بیش از هر چیز مورد توجه عموم مردم جامعه است نسبت به تغییر فرهنگ جامعه اقدام کنند، اضافه کرد: در این راستا وظیفه ما معرفی مصادیق واقعی و گسترده حسنات است و باید مصادیق فراموش شده حسنات را در جامعه احیا کنیم. برای مثال کوتاه کردن زمان رسیدگی به امور تصادفات، ارائه خدمات مورد نیاز در ادارت و ارگانها ، فراهم آوردن رفاه و آسایش دنیایی برای خود و دیگران ، توجه به درخواست‌های فرزندان و همسر(عدم جلب رضایت همسران از اصلی‌ترین دلیل طلاق‌های امروزی است) و …  را می‌توان از مصادیق حسنات عنوان کرد.

ایشان با اشاره به اینکه در برطرف کردن نیازهای معنوی آنطور که باید آموزش‌های لازم را به جوانان ارائه نکرده‌ایم، گفت: انسان‌ها دارای چهار دسته نیاز از جمله نیاز مادی، معنوی، عقلی و روحی هستند که برای رفع هر یک از این نیازها باید آموزش‌های لازم را از بدو تولد دریافت کنند. از این رو باید توجه داشت که اگر هنرمندان با شناخت نسبت به تهیه آثاری در این زمینه فعالیت کنند می‌توانند نقش بسزایی در گرایش جوانان به سمت رفع نیازهای معنوی خود داشته باشند.

دکتر حبیب رضا ارزانی درپایان ارتباط جشنواره حسنات با بدنه دانشگاه‌ها را امری مهم دانست و ابراز داشت: این ارتباط نباید به زمان جشنواره ختم شود بلکه باید این جشنواره ارتباط مستمری را با دانشگاه‌ها در طول سال داشته باشد.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>