سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ آبان ۱۳۹۴ در ۲:۰۸ ب.ظ چاپ مطلب
آیین رونمایی از تیزر سینمایی كتاب «دختر شینا» ؛

ادبیات و سینما هر دو فرزندان فرهنگ ایران هستند/ خاطره دختر اسیر

eftetah-dokhtare-sheina

محمد حمزه زاده مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی سوره معتقد است ادبیات و سینما هر دو فرزندان فرهنگ ایران هستند و باید از ظرفیت های این دو مقوله بهره برد.

محمد حمزه زاده مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی سوره معتقد است ادبیات و سینما هر دو فرزندان فرهنگ ایران هستند و باید از ظرفیت های این دو مقوله بهره برد.

به گزارش سوره سینما به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مراسم رونمایی از تیزر سینمایی کتاب «دختر شینا» صبح امروز ۳۰ آبان‌ماه با حضور چهره‌های فرهنگی هنری و اصحاب ادبیات و سینما از جمله محمد حمزه‌زاده، مرتضی سرهنگی، میثم نیلی، حبیب ایل‌بیگی، امین زندگانی، محمدباقر مفیدی‌کیا، منوچهر شاهسواری، محمدصادق رحمانیان و… در پردیس سینمایی آزادی برگزار شد.

این مراسم با رونمایی و اکران تیزر سینمایی از کتاب «دختر شینا» همراه بود که توسط دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری تولید شده و از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب شده است. این کتاب حاوی خاطراتی از قدم‌خیر محمدی همسر شهید ابراهیمی است و به همت بهناز ضرابی‌زاده گردآوری و تدوین شده است.

محمد حمزه‌زاده مدیر موسسه توسعه سینمایی سوره و مدیرعامل انتشارات سوره مهر در این مراسم گفت: روان‌شناسان حوزه تربیت معتقدند که بچه‌ها ذاتا با یکدیگر رقیب‌اند و حس رقابت در کودکان رده‌های سنی مشترک همواره وجود دارد؛ اما اگر فاصله سنی دو کودک از هم زیاد باشد و مثلا حدود ۴ یا ۵ سال فاصله سنی داشته باشند، بچه بزرگ‌تر کمتر حس رقابت خواهد داشت بلکه بیشتر رویکرد یک حامی و پشتیبان را برای بچه کوچک‌تر دارد.

وی ادامه داد: ادبیات و سینما فرزندان فرهنگ هستند، ادبیات فرزند بزرگ‌تری است که عمر آن بسیار بیشتر از سینما است و از این رو خیلی حس رقابت بین آن‌ها وجود ندارد، بلکه ادبیات مانند یک خواهر بزرگ‌تر حس حمایتگرانه نسبت به سینما دارد.

به گفته مدیرعامل انتشارات سوره مهر، ادبیات برای سینما خواهر بزرگ‌تری است که می‌تواند برای او مادری کند و تاکنون هم همین کار را در تاریخ سینما انجام داده است.

حمزه‌زاده تاکید کرد: در این شرایط اگر از سینما هم کاری برای ادبیات برمی‌آید نباید دریغ کند و خدا شکر دریغ هم نکرده است. سینماگران ما در حوزه توسعه مطالعه و کتاب‌خوانی موثر و موفق بوده‌اند و امید می‌رود این کار بیش از پیش با جدیت دنبال شود.

مدیر موسسسه توسعه سینمایی سوره افزود: سینما هم در امر اقتباس از آثار ادبی و هم کاری که امروز درخصوص کتاب «دختر شینا» شاهدیم و بر مبنای آن سینما تلاش کرده مردم را با این کتاب آشنا کند و آن‌ها را به این اثر نزدیک سازد همواره به ادبیات خدمت کرده و این‌ها مصداق جوانمردی و مرامی است که سینما و سینماگران برای ترویج کتاب از خود نشان داده‌اند.

وی در پایان اظهار کرد: امیدوارم این تجربه ساخت تیزر سینمایی برای کتاب‌ها که اولین تجربه هم هست، آخرین تجربه در این زمینه نباشد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>