سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ آذر ۱۳۹۴ در ۱۲:۰۳ ب.ظ چاپ مطلب
در چهارمین نشست باشگاه فیلم «سینمای زندگی» ؛

پیامدهای طلاق و جدایی برای خانواده بررسی می‌شود

zendegi-keraymer

در چهارمین نشست باشگاه فیلم «سینمای زندگی» فیلم سینمایی «کرایمر علیه کرایمر» در ایوان شمس به نمایش در می آید.

در چهارمین نشست باشگاه فیلم «سینمای زندگی» فیلم سینمایی «کرایمر علیه کرایمر» در ایوان شمس به نمایش در می آید.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی موسسه تصویر شهر، چهارمین نشست باشگاه فیلم «سینمای زندگی» در ایوان شمس با نمایش فیلم «کرایمر علیه کرایمر» به کارگردانی رابرت بنتُن روز یکشنبه ۸ آذرماه ساعت ۱۰ صبح با حضور دکتر مرجان سلطانی پناه، روانشناس و محمد ناصری کارشناس سینما برگزار می‎شود.

در بخش نخست این نشست، پس از نمایش فیلم، محمد ناصری تحلیلی خواهد داشت بر اینکه این فیلم چگونه توانسته است در قالب تصویر مباحث مربوط به بحران های حاصل از طلاق و جدایی در خانواده را مطرح نماید.

در بخش دوم نشست و در کارگاه روان شناسی، دکتر مرجان سلطانی پناه به بررسی و تحلیل روانشناختی محتوای فیلم با بررسی پیامدهای طلاق و جدایی برای افراد خانواده خواهد پرداخت.

فیلم «کرایمر علیه کرایمر» داستان مردی است که ناگهان همسرش خانه را ترک می کند و او را با پسرش تنها می گذارد. داستین هافمن که ایفاگر نقش این مرد است سالهاست که غرق در کار خود شده است و کمتر به خانواده خود توجه می کند و تنها پیشرفت کاری اش برای او مهم است و کمتر به خواسته های همسرش با نقش آفرینی مریل استریپ توجه می کند.

این فیلم توانست ۵ جایزه اسکار را در بخش های بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر مکمل زن دریافت کند.

zendegi-keraymer-poster

بنابراین گزارش، «سینمای زندگی» یک کارگاه روانشناسی همراه با نمایش فیلم است که هدف از برگزاری این سلسله نشست ها بررسی مشکلات موجود در میان خانواده ها همچون: بحران های مرتبط میان والدین، طلاق و جدایی، مشکلات ارتباطی و درک متقابل والدین و فرزندان، اعتیاد در خانواده، تقابل نسل ها، چالش های مربوط به سنت و مدرنیسم در خانواده و… با حضور روانشناسان و ارائه راهکار در حل این معضلات است.

سلسله نشست های سینمای زندگی با شعار «سینما به ما چگونه رفتار کردن را می آموزد» به همت فرهنگسرای رسانه، با حمایت موسسه تصویر شهر و با همکاری رادیو همکف، ماهنامه کودک، گروه هنری پیله بهشت و فروشگاه فرهنگی باران هر دو هفته یک بار روزهای یکشنبه در ایوان شمس برگزار می شود.

حضور در این نشست ها برای عموم آزاد و رایگان است ولی به منظور بالا بردن سطح علمی برنامه، محدودیت ظرفیت وجود خواهد داشت و علاقمندان می توانند جهت هماهنگی با شماره تلفن ۸۸۰۱۵۲۲۷ – ۸۸۰۱۵۲۲۸ – ۸۸۰۱۵۲۲۹ و یا تلفن همراه ۰۹۳۷۳۸۸۵۶۳۰ تماس بگیرند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>