سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ آذر ۱۳۹۴ در ۴:۴۵ ب.ظ چاپ مطلب

هنرنمایی حسین‌رضا اسدی و مرتضی صنایعی در محفل «اتفاق ترانه»

etefagh-asadi

حسین‌رضا اسدی، خواننده موسیقی سنتی ایرانی و مرتضی صنایعی، آهنگساز و نوازنده برجسته نی، در ششمین محفل «اتفاق ترانه» به اجرای برنامه می‌پردازند.

حسین‌رضا اسدی، خواننده موسیقی سنتی ایرانی و مرتضی صنایعی، آهنگساز و نوازنده برجسته نی، در ششمین محفل «اتفاق ترانه» به اجرای برنامه می‌پردازند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی مرکز موسیقی حوزه هنری، ششمین محفل شعر و موسیقی «اتفاق ترانه»، شنبه هفتم آذرماه ساعت۱۶ در تماشاخانه مهر حوزه هنری در حالی برگزار می‌شود که در بخشی از این برنامه حسین‌رضا اسدی، خواننده آلبوم‌های موسیقی «لحظه ناب» و «فانوس شب آغوش»، به همراه مرتضی صنایعی، نوازنده و آهنگساز عرصه موسیقی، به اجرای ساز و آوازی با اشعاری از زنده‌یاد استاد معینی کرمانشاهی خواهند پرداخت.

اسدی صدا سازی و شیوه آواز سید حسین طاهر زاده را با حمیدرضا نوربخش آغاز کرد و پس از آن جهت فراگیری شیوه آوازی استاد صدیف نزد ایشان رفت. او همزمان به تمرین و الگوبرداری از آواز اساتید بزرگ آواز ایرانی همچون زنده‌یاد احمد ابراهیمی و محسن کرامتی پرداخت و در ادامه به کارگاه استاد محمدرضا شجریان راه یافت و از آموزه‌های ایشان بهره‌مند شد.

آهنگساز آلبوم‌های موسیقی «کاروان» و «سر سماع» که پیش از این نیز در آلبوم عاشورایی «علمدار» به عنوان نوازنده نی حضور داشته تا کنون آثار موسیقایی زیادی را روانه بازار کرده است که از آن جمله می‌توان به «آبروی آب»، «بی من مرو»، «اینک از امید»، «ویر» و «علی‌ داد» اشاره کرد. وی در شیوه نوازندگی از محضر اساتیدی همچون ناصر پورحسین، سعید ملکی، محمدعلی کیانی نژاد و مرحوم حسن کسایی بهره برده است.

این نشست ماهانه از بخش‌های دیگری نیز تشکیل شده است که علاقه‌مندان می‌توانند اخبار تکمیلی آن را در وب سایت مرکز موسیقی به نشانی www.musicenter.ir مشاهده فرمایند.

ششمین محفل شعر و موسیقی «اتفاق ترانه» به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری، شنبه هفتم آذر‌ماه ساعت ۱۶ در تماشاخانه مهر حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه مندان آزاد است.

 

 

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>