سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ آذر ۱۳۹۴ در ۴:۰۶ ب.ظ چاپ مطلب

سخنگوی ارشاد:هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر محرمانه نیست!/ دلسوزان سینما به جای استعفا دادن، باید مشکلات را تحمل کنند

noosh-abadi

حسین نوش‌آبادی گفت: هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر محرمانه نیست! احتمالا در روزهای آینده اسامی اعلام خواهد شد.

به گزارش سوره سینما، بیست و یکمین نشست حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. وی در این نشست پیرامون مسائل مختلفی از سینما و تئاتر گرفته تا کتاب و سفر وزیر خارجه به روسیه سخن گفت که بخش‌هایی از این نشست را که مرتبط با مسائل روز سینمای ایران و شبکه نمایش خانگی است، به نقل از خبرگزاری فارس با هم می‌خوانیم:

دلسوزان سینما به جای استعفا دادن، باید مشکلات را تحمل کنند

نوش‌آبادی درباره استعفای احمدرضا درویش کارگردان سینمای ایران از شواری عالی سینما گفت: استعفای افراد از شورای عالی سینما طبیعی است اما دلسوزان سینما باید مشکلات را تحمل کنند. با استعفا مشکلات حل نمی‌شود و الحمدالله این کشور به حدی نخبه دارد که جای آنها را پرکند. این شورا به حدی مهم است که رییس جمهور در راس ان است انشالله با حضور رییس جمهور مطالبه جامعه سینمایی برطرف شود.

وی ادامه داد: قانونگذار در این شورا پیش‌بینی کرده که ترکیب اعضا باید در بهترین و ارزشمندترین شکل خود چیده شود تا نظارت تاثیرگذاری بر مسائل سینمای کشور داشته باشد. ولی بعضی از افراد هستند که با بهانه‌های غیر جدی گاهاً از عضویت در شورا انصراف و استعفا می‌دهند و به هر ترتیب نمی‌توان مانع این فضا شد اما من بر این عقیده‌ام آنهایی که دلشان برای سینما می‌تپد باید تحمل و تلاش کنند.

هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر محرمانه نیست!

سخنگوی ارشاد درباره اعلام نشدن اعضای هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر گفت: هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر محرمانه نیست! افراد انتخاب شده اند کار آغاز شده اما هنوز اسامی اعلام نشده احتمالا در روزهای آینده اسامی اعلام خواهد شد.

رعایت حداقلی مسائلی شرعی در فیلم‌ها کفایت می‌کند

وی درباره سریال شهرزاد و اعتراض مردم کرمان گفت: در فیلم شهرزاد توهینی به قشر یا استانی صورت نگرفته است. این فیلم قابل دفاع است و در ادامه مردم کرمان در سریال تجلیل می شوند. البته در بعضی از نقدهایی هم که مطرح‌ شده، کارگردان پاسخ داده که منتقدان عجله نکنند.

وی پیرامون رعایت مسایل شرعی در این فیلم گفت: هم کارگردان مقید و آگاه به مسایل است و هم بازیگران گمنام نیستند، در عین حال ضوابط شرعی و قانونی باید رعایت شود. همچنین اگر حداقل ها در مسایل شرعی رعایت شود، کفایت می‌کند. هرچند عده ای در جامعه در پی حداکثرها هستند اما باید در رعایت شئونات حداقل‌ها را بپذیریم تا زمینه برای حداکثرها فراهم شود.

از تعامل فرهنگی با دنیا استقبال می‌کنیم

سخنگوی ارشاد در مواجهه با سوالی پیرامون کمپانی فاکس که اعلام کرده قصد ورود به بازار سینمای ایران را دارد و آن را از دوبی بازاری ارزنده تر خوانده است، حال سیاست ارشاد در این راستا چیست؟ بیان داشت: در جریان این پیشنهاد نیستم که با چه هدفی مطرح شده است اما بطور کلی استقبال می‌کنیم از اینکه بتوانیم با دنیا ارتباط فرهنگی داشته باشیم و از ظرفیتهای هنری ما استفاده شود. و این تبادلات و تعاملات بین جمهوری اسلامی ایران و دنیا در حوزه تقریت مناسبات فرهنگی پدید آید.
چون یکی از محورهای مهم توسعه روابط با دنیا توسعه روابط فرهنگی است این مهم به توسعه در ابعاد سیاسی و اجتماعی و تجاری دنیا کمک می‌کند قطعا اگر پیشنهادی شده باشد توسط مراجع ذی ربط بررسی شده و به آن پاسخ داده می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>