سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ دی ۱۳۹۴ در ۳:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
در دومین روز اکران عمومی آثار ششمین جشنواره عمار؛

نشست نقد و بررسی مستند «تنها میان طالبان»، امروز در سینما فلسطین

tanha-miane-taleban

در دومین روز اکران عمومی آثار ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار در سینما فلسطین، نشست نقد و بررسی مستند «تنها میان طالبان» به کارگردانی محسن اسلام زاده با حضور کارشناسان برگزار می‌شود.

به گزارش سوره سینما ، در دومین روز اکران عمومی آثار ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار در سینما فلسطین، نشست نقد و بررسی مستند «تنها میان طالبان» به کارگردانی محسن اسلام زاده با حضور کارشناسان برگزار می‌شود.

بنابرین گزارش، این نشست با حضور حجت اسلام براتی، مسئول مجمع فعالین مردمی نهاد بین الملل دکتر صالح مصلح، هیئت علمی دانشگاه تهران و محمد سرور رجایی، مسئول خانه ادبیات افغانستان و با موضوع ظلم تاریخی نظام سرمایه‌داری به افغان‌ها، امروز ساعت ۲۰ در محل لابی طبقه سوم سینما فلسطین برگزار می‌شود.

مستند ۵۷ دقیقه‌ای «تنها میان طالبان» به کارگردانی محسن اسلام زاده، روایتی بی‌واسطه از حضور یک مستندساز ایرانی در مناطق تحت کنترل طالبان است. محسن اسلام زاده، کارگردان این مستند، د‌لیل ساخت این اثر را پرسش‌‌های فراوانی عنوان می‌کند که ذهن او را به خود‌ مشغول کرد‌ه بود.

وی می گوید بنا د‌اشته تا با عبور از کلیشه‌ای که رسانه‌ها از طالبان ساخته‌اند‌، حقیقت طالبان را از نزد‌یک و از زبان خود‌ آنها بیابد‌، حقیقتی که از نظر او هرگز توسط رسانه‌های جهان گفته نشد‌ه و نمی‌شود‌.

محسن‌ اسلام‌زاده تنها مستندسازی است که در ۱۰ سال گذشته توانسته است به طالبان نزدیک شود و به شکل مستقیم از آنها مستندی را بسازد. وی و در دوره های نخست، سوم، چهارم و پنجم جشنواره مردمی عمار با آثار «خیابان شهادت»، «اندیشه حیات»، «سفر به دیار پشتونها» و «اهل سنت ایران» توانست جوایز و عناوین زیادی را بدست آورد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>