سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ دی ۱۳۹۴ در ۹:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب

گلایه بازیگر پیشکسوت از بی‌حرمت شدن بازیگران

asadzadeh

داریوش اسدزاده که از پیشکسوتان بازیگری در ایران است از وضعیت تولیدات سینما و تلویزیون و شرایط کار برای بازیگران حرفه‌ای گله‌مند است.

به گزارش سوره سینما، داریوش اسدزاده بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که دیگر کمتر حضور او را در فیلم‌ها و سریال‌های می‌بینیم درباره این اتفاق گفت: بخشی از کم شدن فعالیتم به دلیل شرایط اقتصادی است که در تلویزیون حاکم شده اما مهمتر از آن احترامی است که دیگر در فضای هنر و رسانه نمی بینیم. متاسفانه حرمت و عزت بازیگران حفظ نمی شود و با از بین رفتن مسایلی که روزی برای ما ارزش بود شاهد رفتارهایی هستیم که برای من قابل درک نیست.

وی افزود: فضایی که امروز در دنیای سینما و تلویزیون حاکم است با جوی که ما آن زمان کارمان را شروع کردیم و تا سال ها ادامه دادیم بسیار متفاوت شده است. تقریبا می توانم بگویم هیچ درکی از فضای امروز تلویزیون ندارم و هیچ یک از برنامه هایش را هم نگاه نمی کنم.

بازیگر مجموعه «هوش سیاه» اظهار کرد: اوایل که مثل سابق تلویزیون نگاه می کردم دنبال جذابیت های هنری و بصری و از همه مهمتر معنایی بودم اما به مرور همه این ها کمرنگ شد و نه تنها من بلکه خیلی از کسانی که به خانه هایشان رفت و آمد دارم کمتر تلویزیون نگاه می کنند.

اسدزاده درباره دلیل ریزش مخاطب تلویزیون عنوان کرد: دیگر نه آن کارگردان های قدیمی را داریم نه نویسندگانی که متن هایشان بیننده را جذب خود می کرد و به فکر وا می داشت. همین امر کار را برای جامعه واقعی هنر مشکل کرده است.

وی ادامه داد: اوضاع برای همه بازیگران سخت شده و چاره ای هم نمی توان اندیشید گویا هم در تلویزیون و هم در سینما باندبازی و رفیق بازی وجود دارد. نه خدمتی به جامعه می شود نه هنری در حال شکوفا شدن است. به اسم سرگرمی کارهایی در تلویزیون می بینیم که هیچ حاصل و نتیجه ای ندارد و تنها وقت عده ای گرفته می شود.

این بازیگر پیشکسوت اشاره کرد: زمانی «سمندون» و «خانه سبز» داشتیم اما الان چه داریم؟ تنها هنرمان این است که ادای ترک ها را در می آوریم و سریال‌های دنباله‌دار می‌سازیم.

وی درباره فعالیت های اخیر خود گفت: به تازگی در فیلم سینمایی «پنجاه کیلو آلبالو» به کارگردانی مانی حقیقی بازی کردم. چندی پیش هم مستندی از زندگی من با نام «زندگی و دیگر هیچ» توسط کارگردان جوانی به نام ابراهیم شفیعی ساخته شد که به زودی به شبکه نمایش می آید و می دانم که اگر ببینید اشک تان را در می آورد.

اسدزاده اظهار کرد: از اینکه یک جوان مستند زندگی ام را ساخته ناراحت نیستم. من جوانان را دوست دارم فقط ناراحتم که آنها هم به دنبال هنر می آیند و مثل ما درگیر سختی هایش می شوند اما راه گریزی ندارند. من ۷۲ سال است در این محیط هستم و عاشقانه وارد کار شدم ولی هیچوقت سختی هایش کم نشد.

این بازیگر در پایان گفت: تنها سخنم به جوانان این است که دنبال کار هنر نیایند ولی اگر می آیند خودشان را برای همه سختی هایش آماده کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>