سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ دی ۱۳۹۴ در ۱۱:۴۶ ق.ظ چاپ مطلب

معرفی هیئت انتخاب بخش چشم انداز سینمای مستقل تجربی فرانسه جشنواره خورشید

france-jury

اعضای هیئت انتخاب بخش «چشم انداز سینمای مستقل تجربی فرانسه» جشنواره خورشید معرفی شدند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره فیلم مستقل خورشید، این هیئت انتخاب ۳ نفره که از میان تولیدات پس از ۲۰۰۵ سینمای مستقل تجربی فرانسه آثار این بخش را انتخاب نموده اند، متشکل از: الیویه سرنا، گیوم شلیک و آنتوان سکلونیا است.

الیویه سرنا

الیویه سرنا، متولد ١٣۵٧ در فرانسه، وى در کارنامه ى خود سابقه ى همکارى با چندین گروه سینمایى را دارد.از فرانسه به هند مى رود تا بتواند در آنجا روى دو سناریوى خود کار کند. او در هند مدت دو سال مى ماند و براى شرکت هایى در بمبى و بنگلور کار مى کند. سپس هند را به قصد چین ترک کرد تا بتواند دومین مرحله ى پروژه ى سناریویش را شروع کند. این سناریو که در باره ى عکاسى بود به وى اجازه داد تا تمام چین را طى کند و افرادى که به این پروژه مربوط مى شدند را ملاقات کند. به مدت یک سال و نیم  در میان شهرهایى چون هنگ کنگ، پکن، شانگاى و چونگ کین سفر کرد و همزمان در شرکت هاى فرانسوى چینى کار کرد.  سپس به مدت شش ماه به ولادیوستک در روسیه رفت و از آنجا به تدریج به سمت اروپا حرکت کرد. پس از بازگشت به فرانسه مشغول به تحصیل در رشته ى سینما شد. براى اینکه بتواند پروژه هاى سینمایى اش که او را به سفر به گوشه و کنار جهان کشانده بودند به اجرا برساند. سفرهای الیویه سرنا به او اجازه دادند تا با سینماى این کشورها آشنا شود. او مخصوصاًسینماى هنرى هند را به خوبى مى شناسد.

گیوم شلیک

گیوم شلیک بوردو متولد ١٣٧٣ در جنوب فرانسه است او از سال  ١٣٨٩ در پاریس زندگى مى کند و تحصیلات اش را در رشته تئاتر و سینما در دانشگاه پاریس ١٠ انجام مى دهد. تا کنون او توانسته است در پروژه هاى سینمایى گوناگونى کار کند از جمله براى شرکت  red planet و براى سریال تلویزیونى مرگ در بهشت. او علاقه به فیلم سازى دارد و سینه فیلى (cinéphile) را پیشه ى خود کرده است.

آنتوان سکلونیا

آنتوان سکلونیا متولد ١٣٧٢ در شهر تور فرانسه است. ابتدا شروع به تحصیل در رشته تاریخ کرد و سپس به خاطر علاقه اش به سینما تغییر رشته داد و تحصیلش را در رشته سینماى دانشگاه پاریس ١٠ ادامه داد. او تا به حال نقدهایى براى روزنامه و رادیو نوشته است و چند فیلم کوتاه تجربه گرا ساخته. او مخصوصاً علاقه مند به تئورى و فلسفه ى سینما است.

«پنجمین جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید» بعنوان رویداد ویژه سینمای مستقل تجربه گرا در کشور، ۲۲ الی ۲۵ دی ماه سال جاری در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری تهران برگزار می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>