سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ دی ۱۳۹۴ در ۱۱:۲۲ ق.ظ چاپ مطلب
معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

ضرورت برگزاری مسابقه فیلم نور ابن هیثم برای ارتقای کیفیت نظام آموزشی و تربیتی دانش آموزان

zarafshan

برگزاری مسابقاتی همچون مسابقه فیلم نور ابن هیثم باعث می شود دانش آموزان فراتر از کتاب های درسی خود و سر فصل های تعریف شده دروس، خلاقیت خود را برای حضور جدی در عرصه های علمی و فرهنگی به کار بگیرند.

به گزارش سوره سینما به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی جایزه مصطفی(ص)، علی زرافشان معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت معرفی اندیشمندان و مشاهیر ایرانی در قالب آثار تلویزیونی و سینمایی توضیح داد: بزرگداشت هایی که به واسطه ساخت رویدادهای هنری برگزار می شود، وسیله و ابزاری است برای اینکه پیشینه و تمدن پر بار ما را یادآوری کند. برای تحقق این امر مهم باید از مجموعه ای از رسانه های مکتوب، دیداری و شنیداری و امکاناتی که در اختیار داریم، استفاده کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در طول ده سال گذشته مصوبه هایی که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تشکیل کمیته های فرهنگی و تمدنی اسلام و ایران انجام شده، نتایج بسیار ارزشمندی در زمینه معرفی مشاهیر و دانشمندان مسلمان ایرانی را به بار آورده است که وزارت آموزش و پرورش هم از این وظیفه خطیر غافل نبوده و در ابتدای امر این رسالت را از طریق کتاب های درسی برعهده گرفته و به سرانجام رسانده است.

زرافشان تاکید کرد: در کتاب های درسی علاوه بر بیان سیر تکوین و شکل گیری علم، خدمات و کمک های دانشمندان مسلمان ایرانی در این سیر را به خوبی برای دانش آموزان تشریح کرده است. همینطور از دیگر اقدامات آموزش و پرورش در این زمینه، چاپ مجله های علمی چون مجله علمی رشد است که دستاورد و کارهای تحقیقی و پژوهشی دانشمندان مسلمان در آن ارائه و معرفی شده است. همچنین برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم رشد که هر ساله توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش ایران و دفتر تأمین رسانه‌های آموزشی این وزارتخانه برگزار می‌شود، از دیگر اقدامات آموزش و پرورش در این زمینه است. این جشنواره با ۴۴ سال سابقه و ۳۷ دوره برگزاری، قدیمی‌ترین جشنواره فیلم در ایران است که به عنوان محور اصلی جشنواره فیلم رشد به بررسی آثار علمی و آموزشی اختصاص دارد.

زرافشان درباره نقش هنر به ویژه سینما در معرفی دانشمندان و پژوهشگران گفت: برای تعلیم و تربیت فرهنگی  هرچه بهتر و بیشتر دانش آموزان باید از ظرفیت رسانه های مختلفی بهره گرفت. در این میان سینما و تلویزیون از بهترین مواردی است که می تواند این نقش را به خوبی ایفا  کند. مثلا ما تجربه سریال هایی درباره غیاث الدین جمشید کاشانی و ابن سینا را داشتیم که جزء پر بیننده ترین آثار تلویزیونی بود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت برگزاری مسابقاتی چون مسابقه فیلم نور ابن هیثم میان دانش آموزان نوجوان بیان کرد: برای ارتقای کیفیت نظام آموزشی و تربیتی دانش آموزان برگزاری مسابقاتی چون مسابقه فیلم نور ابن هیثم ضرورت دارد. وزارت آموزش و پرورش هم در این زمینه فعال بوده است.  برای دانش آموزان مقاطع ابتدایی جشنواره ملی جابرابن حیان و برای دانش آموزان مقطع متوسطه جشنواره خوارزمی  را برگزار می کند و هر ساله سعی دارد آن را با کیفیتی خاص برگزار کند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش به متولیان فرهنگی و تربیتی باور دارد و این جنس مسابقات باعث می شود دانش آموزان فراتر از کتاب های درسی خود و سر فصل های تعریف شده دروس، خلاقیت خود را برای حضور جدی در عرصه های علمی و فرهنگی به کار بگیرند. به همین جهت با توجه به خروجی ها و نتایج مثبت این نوع مسابقات ما شاهد مرتبه عالی علمی کشور توسط این دانش آموزان بوده ایم. لذا مسابقه فیلم نور ابن هیثم هم بهانه  و هم فرصت بسیار خوبی برای حضور فعال دانش آموزان و شناسایی استعداد و خلاقیت آنان در عرصه های علمی و هنری است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>