سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ اسفند ۱۳۹۱ در ۹:۵۸ ق.ظ چاپ مطلب
وضعیت مبهم «آمین خواهیم گفت»/

سالور: بخش خصوصی جرئت سرمایه‌گذاری در سینما را ندارد

saman-saloor

کارگردان فیلم سینمایی «آمین خواهیم گفت» از مشکلات برای اکران عمومی فیلمش انتقاد کرد.

کارگردان فیلم سینمایی «آمین خواهیم گفت» از مشکلات برای اکران عمومی فیلمش انتقاد کرد.

سامان سالور که در سی امین جشنواره فیلم فجر با فیلم سینمایی «آمین خواهیم گفت» به تهیه کنندگی سیدامیرسیدزاده حضور داشت ، درباره وضعیت اکران این فیلم به سوره سینما گفت:  متاسفانه با وجود اینکه مدت زیادی از ساخت این فیلم و نمایش آن در جشنواره فیلم فجر سال ۹۰ می‌گذرد، هنوز پروانه نمایش چه داخلی و چه خارجی برای این فیلم صادر نشده است.

کارگردان فیلم سینمایی «سیزده ۵۹» ادامه داد: در این مدت با وجود پیگیری من و تهیه‌کننده از سوی مدیران سینمایی هیچ گونه جواب قطعی به ما داده نشده است. حتی اصلاحیه روشنی برای اعمال آن روی فیلم هم اعلام نشده و وضعیت توقیف یا نمایش این فیلم در هاله‌ای از ابهام است.

کارگردان فیلم سینمایی «چند کیلو خرما برای مراسم تدفین» افزود: مشخص نبود تکلیف فیلم باعث شده که فرصت نمایش و حضور آن در جشنواره‌های بین المللی گرفته شود. در شرایط کنونی سینما جایی برای نفس کشیدن بخش خصوصی وجود ندارد و سرمایه‌گذاران جرئت سرمایه گذاری بر این سینما را ندارند.

سالور در پایان گفت: ما نسل جوان فیلمسازی و اهالی سینما به ذات و اصل سینما پایبندیم و با هر تلاشی کار خودمان را به هر حال انجام خواهیم داد. اما دوستان همچنان به تولید فیلم‌های به نام فاخر و دولتی ادامه می‌دهند و تنها از سینمای فاخر نامش را به یدک می‌کشند و سینمای دولتی و تن پرور را فربه‌تر می‌کنند.