سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ دی ۱۳۹۴ در ۱:۱۹ ب.ظ چاپ مطلب

در هفتمین نشست باشگاه فیلم «سینمای زندگی» ؛ «دیوانه از قفس پرید» نمایش داده می‌شود

divane

در هفتمین نشست باشگاه فیلم «سینمای زندگی» فیلم سینمایی «دیوانه از قفس پرید» در ایوان شمس به نمایش در می آید.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی موسسه تصویر شهر، هفتمین نشست باشگاه فیلم «سینمای زندگی» در ایوان شمس با نمایش فیلم «دیوانه از قفس پرید» به کارگردانی میلوش فورمن روز یکشنبه ۴ بهمن ماه ساعت ۱۰ صبح با حضور دکتر مرجان سلطانی پناه، روانشناس و محمد ناصری، کارشناس سینما برگزار می‎شود.

فیلم پرواز بر فراز آشیانه فاخته که در ایران به دیوانه ای از قفس پرید شهرت دارد، برگرفته از رمان معروفی با همین نام نوشته کن کیسی است که در سال ۱۹۶۲ توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

در ابتدا کرک داگلاس نویسنده و بازیگر سینما امتیاز ساختن فیلمی بر مبنای این کتاب را از کیسی خرید؛ اما بنا به دلایلی نتوانست ساختش را آغاز کند و بعد از آن تصمیم بر این شد که فورمن به عنوان کارگردان و جک نیکلسون به عنوان بازیگر نقش اول (مک مورفی) ایفای نقش کند.

داستان فیلم در مورد رندل پاتریک مک مورفی است. وی به جرم تجاوز دستگیر شده است و به حکم دادگاه او را برای بررسی وضعیت روانیش به بیمارستان روانی ایالتی می فرستند.

فورمن بیشتر شهرتش را مدیون فیلم پرواز بر فراز آشیانه فاخته یا همان دیوانه ای از قفس پرید می باشد که در سال ۱۹۷۵ ساخته شده است.

این فیلم تحسین بسیاری از منتقدان را به خود معطوف ساخت و بسیاری از جوایز معتبر سراسر جهان را در کارنامه اش ثبت کرد.

divane-poster

بنابراین گزارش، «سینمای زندگی» یک کارگاه روانشناسی همراه با نمایش فیلم است که هدف از برگزاری این سلسله نشست ها بررسی مشکلات موجود در میان خانواده ها همچون: بحران های مرتبط میان والدین، طلاق و جدایی، مشکلات ارتباطی و درک متقابل والدین و فرزندان، اعتیاد در خانواده، تقابل نسل ها، چالش های مربوط به سنت و مدرنیسم در خانواده و… با حضور روانشناسان و ارائه راهکار در حل این معضلات است.

سلسله نشست های سینمای زندگی با شعار «سینما به ما چگونه رفتار کردن را می آموزد» به همت فرهنگسرای رسانه، با حمایت موسسه تصویر شهر و با همکاری رادیو همکف، ماهنامه کودک، گروه هنری پیله بهشت و فروشگاه فرهنگی باران هر دو هفته یک بار روزهای یکشنبه در ایوان شمس برگزار می شود.

حضور در این نشست ها برای عموم آزاد و رایگان است ولی به منظور بالا بردن سطح علمی برنامه، محدودیت ظرفیت وجود خواهد داشت و علاقمندان می توانند جهت هماهنگی با شماره تلفن ۸۸۰۱۵۲۲۷ – ۸۸۰۱۵۲۲۸ – ۸۸۰۱۵۲۲۹ و یا تلفن همراه ۰۹۳۷۳۸۸۵۶۳۰ تماس بگیرند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>