سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ دی ۱۳۹۴ در ۱۲:۰۲ ب.ظ چاپ مطلب

«هفت ماهگی» در نکوهش لاابالی‌گری و بی‌تفاوتی در برخی خانواده‌هاست/ نقش آفرینی متفاوت حامد بهداد در «هفت ماهگی»

lashkari-ghouchani

منصور لشگری قوچانی تهیه کننده سینما که امسال با فیلم سینمایی «هفت ماهگی» به کارگردانی هاتف علیمردانی در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: این فیلم در نقد و نکوهش لاابالی گری و بی تفاوتی در برخی خانواده هاست.

به گزارش سوره سینما، تهیه کننده فیلم سینمایی «عصر یخبندان» در ارتباط با موضوع جدیدترین اثرش به نام «هفت ماهگی» گفت: «هفت ماهگی» یکی از بهترین آثاری است که تاکنون تهیه کنندگی آن را بر عهده داشته ام و به نظرم در کارنامه سینمایی هاتف علیمردانی نیز بهترین فیلمش محسوب می شود؛ این فیلم از نظر فرم و محتوا قابل قبول بوده و قصه ای فراگیر دارد و برعکس «کوچه بی نام» که تنها داستانش محدود به قشر خاصی از جامعه می شد، قشر وسیع تری از جامعه را هدف اصلی خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه «هفت ماهگی» هشدار و تلنگری  برای جامعه و خانواده هاست اظهار داشت: متأسفانه طی سال های اخیر بسیار شاهد آن بوده ایم که برخی خانواده ها به مسائل و اتفاقات پیرامون زندگی شان بی توجه هستند و به نوعی «باری به هر جهت» زندگی می کنند. به تعبیری به سمت بی تفاوتی و شاید نوعی لاابالی گری رفته اند که این امر می تواند برای نسل آینده کشور بسیار خطرناک باشد و جامعه را به سمت پوچی هدایت کند؛ «هفت ماهگی» فیلمی است که در مذمت و نکوهش این نوع سبک زندگی ساخته شده و به نقد آن می پردازد.

لشگری قوچانی تأکید کرد: من همواره از بدو ورودم به سینما به این مسأله تأکید داشته ام که یک فیلم بایستی به گونه ای ساخته شود که مخاطب از دیدن آن لذت ببرد و بعد از تماشای فیلم از اینکه پول و وقت خود را صرف فیلم دیدن کرده است پشیمان نشود. خوشبختانه «هفت ماهگی» فیلمی از آب درآمده که پیش بینی می کنم اکران خوبی را پشت سر خواهد گذاشت.

این تهیه کننده سینما در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه حامد بهداد و باران کوثری قطعاً جزو کاندیداهای سیمرغ هستند خاطرنشان کرد: حامد بهداد به زعم بسیاری از صاحب نظران که تاکنون این فیلم سینمایی را تماشا کرده اند یکی از بهترین و متفاوت ترین نقش های خود را بازی کرده است و من اطمینان دارم که جزو کاندیداهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد خواهد بود؛ باران کوثری نیز با اینکه هنگام بازی در این اثر سینمایی تصادف شدیدی کرد در این فیلم نقشی متفاوت را ارائه داده، حرف جدی برای بردن سیمرغ بلورین دارد اما متأسفانه سیاست غلطی در جشنواره فیلم فجر برپاست که دو سال پشت سر هم به یک بازیگر حتی اگر شایسته دریافت سیمرغ باشد جایزه نمی دهند!

تهیه کننده فیلم سینمایی «خط ویژه» ادامه داد: سایر بازیگران این فیلم سینمایی از جمله هانیه توسلی و پگاه آهنگرانی نقش های به یادماندنی از خود در این فیلم به جای گذاشته اند که من امیدوارم زحمات آن ها به خوبی توسط اعضای هیأت داوران جشنواره فیلم فجر دیده شود.

منبع: سینماپرس


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>