سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ بهمن ۱۳۹۴ در ۳:۴۰ ب.ظ چاپ مطلب
در مراسم بازگشایی سینما آفریقا مشهد عنوان شد ؛

مومنی شریف: یک سوم فروش سینمای ایران در سینماهای حوزه هنری است

afrigha-mashhad-1

آیین بازگشایی سینما آفریقای مشهد چهارشنبه هفتم بهمن ماه با حضور معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس حوزه هنری برگزارشد.

سوره سینما – سینمادوستان مشهدی از ساعت ۱۷ بعد از ظهر برفی چهارشنبه به سینما آفریقای مشهد آمده بودند تا شاهد بازگشایی این سینما پس از بازسازی گسترده و ۴۰ روزه باشند. محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، دکتر حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی، محمد حمزه زاده مدیر عامل سازمان سینمایی سوره، محمود کاظمی مدیر عامل موسسه بهمن سبز، مجید مسچی مدیر عامل موسسه سینماشهر، علیرضا تابش مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی، حبیب ایل بیگی مدیر اداره نظارت و ارزشیابی، فرید فرخنده کیش مدیر عامل انجمن سینمای جوان، محمد مهدی طباطبایی نژاد مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی،  سید جواد رفائی مدیر حوزه هنری استان خراسان رضوی، علی سرتیپی و حبیب اسماعیلی تهیه کننده و پخش کننده، محمد قاصداشرفی مدیر سینما ماندانا و علی هیربد مدیر سینما فرهنگ، محمدرضا شفاه مدیر مرکز فیلم سوره، سهیل جهان بیگلری و … در این مراسم حضور داشتند.

پیش از شروع مراسم در تمام صندلی ها برای حضار شاخه گلی قرار داده شده بود. ساعت ۱۹ با ورود دکتر ایوبی به سینما آفریقا مراسم به طور رسمی با تلاوت آیاتی از قرآن مجید و پخش سرود ملی آغاز شد.

پس از خیر مقدم مجری مراسم فیلم بازسازی سینما آفریقا روی پرده رفت. محسن مومنی شریف نخستین سخنران این مراسم بود، وی پس از خیر مقدم به حاضران و تبریک فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر گفت: در این ایام یاد امام راحل (ره) و شهدای عزیز انقلاب اسلامی را گرامی می دارم. به ویژه شهدای عزیزی که در ۱۰ دی ماه سال ۵۷ به دست ماموران رژیم شاه در شهر مقدس مشهد به شهادت رسیدند. امیدوارم تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی درباره مشهد منتشر شود تا آنهایی که ادعا می کنند شاه مردم را قتل عام نکرد، با واقعیت آشنا شوند.

وی در ادامه افزود: از آقای ایوبی به خاطر حضور در این مراسم ممنونم. می دانم که در آستانه برگزاری بزرگترین رویداد سینمایی کشور هستیم و ایشان مشغله زیادی دارند. اما حضورشان در این محفل نشان دهنده اهمیت موضوع است. از آقای مهندس مسچی، مدیران استان خراسان رضوی و سایر دوستانی که در بازسازی این سالن زحمت کشیدند سپاسگزارم.

مومنی شریف به مردم شهر مشهد تبریک گفت و اضافه کرد: خوشحالم که این سینما با این کیفیت به بهره برداری رسیده. سینماهایی همچون هویزه و آفریقا در شان مردم فرهنگ دوست مشهد است. سینمای آلمان پس از پایان جنگ جهانی دوم در بازسازی و احیای روحیه ملی و اعتماد به نفس مردم این کشور که شکست خورده و تحقیر شده بودند، نقش مهمی داشت. امیدوارم سینمای ایران هم کمک کند تا مردم ایران زمین که تاریخ و فرهنگی سراسر افتخار و اعتبار دارند، تصویری از این تاریخ و فرهنگ را در فیلم ها ببینند.

رییس حوزه هنری با اشاره به وضعیت سینماهای این نهاد گفت: امسال فروش کل سینمای ایران، ۶۰ میلیارد تومان بوده که بیش از یک سوم این مبلغ در سینماهای حوزه هنری بوده. این نهاد ۱۱۷ سینما در کل ایران دارد و چهار میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در سینماهای حوزه هنری قبل از بهمن ماه امسال بلیت خریده و فیلم دیده اند.

وی ادامه داد: امیدواریم سال آینده سینما قدس مشهد را هم بازسازی کنیم. ساخت پردیس مراغه، پردیس ساحل در اصفهان و پردیس سپهر در ساری از دیگر برنامه های حوزه هنری است. طبق فرمان مقام معظم رهبری دو سال قبل مدیریت ۳۰ سینمای دیگر به حوزه هنری  واگذار شد و تا پایان امسال چهار سینمای دیگر هم به این تعداد اضافه می شود. امیدوارم این سالن های خوب، با نمایش فیلم های خوب رونق بگیرند.

دکتر حجت الله ایوبی دومین سخنران این مراسم بود. وی سخنانش را مثل همیشه با خواندن یک بیت شعر آغاز کرد و در ادامه گفت: آنهایی که تلاش کردند و سنت نیکو برجای گذاشتند ماندگارند. خوشحالم که از این پس مردم سینمادوست مشهد می توانند با کیفیت بهتر فیلم ببینند. کار فرهنگی و مدیریت در عرصه فرهنگ بسیار دشوار است، اما اگر همکاری بین نهادها وجود داشته باشد این اتفاق بهتر رخ می دهد.

وی ادامه داد: با پیگیری های استاندار محترم و مدیر کل ارشاد مشهد، همه فیلم های جشنواره فجر امسال در این سینما روی پرده می روند. امیدوارم مردم شهر مشهد از جشنواره استقبال کنند و این تصور غلط بعضی تهیه کنندگان که اعتقاد دارند نمایش جشنواره ای آثارشان به اکران عمومی آنها ضربه می زند را باطل کنند.

دکتر ایوبی افزود: مژده می دهم که در سال آینده فیلم های خوبی در اکران داریم، تعدادی از تولیدات امسال که در جشنواره خواهیم دید درخشان هستند. امسال ۱۹۵ فیلم به دبیرخانه جشنواره فجر رسید. این یک اتفاق بزرگ نشان دهنده ظرفیت وسیع حوزه تولید است. امیدوارم ما مدیران در دوران کوتاه مدیریتمان فرصت بیشتری برای خدمت به فرهنگ و هنر داشته باشیم.

وی با اشاره به اکران فیلم «محمد رسول الله (ص)» در پایان این مراسم گفت: این فیلم نمونه ای از سینمای ایران و پیام فرهنگ اسلامی و ایرانی به جهان است. رقابت ما با شیخ نشینان رقابت نظامی و سیاسی نیست. رقابت دو طرز فکر و دو نگاه است. هیچ یک از این کشورها به انداره ایران در ارائه تصویری واقعی و زیبا از فرهنگ دینی و اسلامی موفق نبوده اند.

پس از پایان این مراسم یک ساعته فیلم «محمد رسول الله (ص)» ساخته مجید مجیدی روی پرده رفت. سینما آفریقای مشهد که به همت حوزه هنری و موسسه سینماشهر بازسازی شده، به سیستم دی سینما مجهز شده و از معدود سینماهای ایران است که این ویژگی را دارد و فیلم ها را با کیفیت صوتی و تصویری ویژه نمایش می‌دهد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>