سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۷ ق.ظ چاپ مطلب
مدیر سینما بهمن:

موج جدید تماشاگر برای «حوض نقاشی» در راه است

HozeNaghashi_2_004

مدیر سینما بهمن تصریح کرد با پایان تعطیلات نوروزی فروش فیلم‌ سینمایی «حوض نقاشی» افزایش مضاعف خواهد داشت.

مدیر سینما بهمن تصریح کرد با پایان تعطیلات نوروزی فروش فیلم‌ سینمایی «حوض نقاشی» افزایش مضاعف خواهد داشت.

سوره سینما- اسماعیل هویدا فروش دو فیلم سالن خود، «رسوایی» و «حوض نقاشی» را نسبتا برابر اعلام و پیش بینی کرد با شروع رسمی سال و پس از پایان عید نوروز، حجم دوباره ای از مخاطبان به تماشای «حوض نقاشی» بنشینند.هویدا در توضیح وضعیت فروش نوروزی سینما بهمن به سوره سینما گفت: ما یک فروش برابر برای دو فیلم «رسوایی» و «حوض نقاشی» داشتیم. البته فیلم ده نمکی در ایام تعطیلات کمی پراستقبال تر بود، اما با شروع سال کاری موج جدیدی از مخاطبان فیلم «حوض نقاشی» به سمت سینما روانه شده اند، چون دانشجویان دوباره به سطح شهر بازگشته اند و پیش بینی می کنم فیلم میری تا پایان اکران خود، رونق تازه ای را تجربه کند.

مدیر سینما بهمن اضافه کرد: در ایام نوروز معمولا سینماها پذیرای خانواده ها می شوند، با این حال می توان گفت مخاطبان «حوض نقاشی» قدری خاص تر و متفاوت تر بودند. پیشینه مازیار میری برای علاقمندان سینما مشخص است و مردم می دانند که قرار است به تماشای چه فیلمی بنشینند. امتیاز این فیلم نسبت به دیگر آثار، علاوه بر یک داستان قشنگ و نقش آفرینی خوب بازیگران آن بود و همچنین اکران به موقع آن باعث شد که به یک فروش خوب دست پیدا کند. فراموش نکنیم که این فیلم ، اثر برگزیده تماشاگران در جشنواره فیلم فجر گذشته بود و بارها شاهد بودم مردم در این سینما و سالن های دیگر  فیلم را برای دقایقی ایستاده تشویق کردند. این خود به تنهایی نوعی تبلغات به حساب می آید که به خاطر مردمی بودن بسیار هم تاثیر گذار است. این فیلم عشق را به زیبایی و سادگی بیان می کند و زندگی در آن جاری است.

هویدا همچنین گفت: فیلم «رسوایی» هم به پشتوانه نام کارگردان و بازی بازیگرانی مثل اکبر عبدی از مولفه های کافی برای جذب مخاطب برخوردار بود. همینطور آثار دیگر ترکیب اکران مثل «تهران ۱۵۰۰» هم گیشه خوبی داشته اند. سینمای ایران در سال ۹۲ شروع خوبی داشت و اگر منطق چیدمان اکران رعایت شود و همچنین سرگروه مناسب هر فیلم برای آن اتخاذ شود، می توان به ادامه سال هم امیدوار بود، باید پذیرفت که امروز مردم جلوتر از سینماگران هستند و حق دارند از سینما طلب لذت واقعی و نه خنده هایی از سر هجو داشته باشند.

در نوروز ۹۲ علاوه بر «حوض نقاشی»، «رسوایی»، «تهران ۱۵۰۰» ،  «رژیم طلایی» و «قاعده تصادف»  در ترکیب اصلی اکران قرار داشتند که اثر آخر با کارگردانی بهنام بهزادی با استقبال پایینی رو به رو شد و از پرده نمایش پایین آمد.