سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ اسفند ۱۳۹۴ در ۱۲:۴۵ ب.ظ چاپ مطلب
دبیر كمیته بین‌الملل دهمین جشنواره فیلم‌ 100 :

گسترش شعار سینمای اخلاق در سطح بین‌المللی/ ارتباط با سینمای روشنفکرانه برای مردم دشوار است

behnam-bahadori

دبیر کمیته بین‌الملل فیلم ۱۰۰ گفت: سیاست جشنواره فیلم ۱۰۰ از دورۀ دهم به بعد، توسعه جشنواره در سطح بین‌المللی و گسترش شعار سینمای اخلاق در میان فیلم‌سازان کشورهای دیگر است.

به گزارش سوره سینما به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، بهنام بهادری دبیر کمیته بین المللی دهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ اکران محدود فیلم‌های کوتاه را یکی از مشکلات سینمای کوتاه عنوان کرد و گفت: فیلم‌سازان در تولید فیلم بسیار کوشا هستند و تاکنون نیز آثار بسیاری را خلق کرده‌اند ولی از شرایط اکران مناسب این گونه فیلم‌ها در جامعه رنج می‌بریم.

وی تصریح کرد: به علت پخش محدود این فیلم‌ها از رسانه ملی نقش جشنواره‌ها در پر کردن این خلاء بسیار پررنگ است و می توان انتظار داشت تا فیلم‌سازان جوانی که در ابتدای راه هستند با حضور در این جشنواره‌ها و مورد ارزیابی قرار گرفتن آثارشان به رفع ایرادات خود بپردازند.

این منتقد سینما به تولید آثاری که متناسب با زبان مخاطب عموم تولید نمی‌شوند هم ایراد وارد کرد و اظهار داشت: فیلم‌سازان کوتاه و به خصوص سینمای هنر و تجربه به موضوعاتی می‌پردازند که کمی روشنفکرانه و در واقعیت‌های زندگی روزمره مردم جامعه ارتباط با آن‌ها سخت است و باید با نشان دادن بیشتر مسائل اجتماعی و اتفاقاتی که دغدغه مردم ما است مردم را با سینمای کوتاه آشتی دهیم.

دبیر جشنواره‌های اول تا سوم فیلم ۱۰۰ ادامه داد: این جشنواره از بدو پیدایش تا این دوره مراحل مختلفی را طی کرده است؛ به طوری که از دورۀ اول تا هفتم، این جشنواره مخاطبان خود را پیدا کرد و از دورۀ هفتم به بعد برای تثبیت خود در جامعه هنری تلاش کرد و اکنون که در آستانۀ برگزاری دورۀ دهم این جشنواره هستیم به فکر بسط و توسعه جشنواره در سطح بین‌المللی هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سعی داریم تا با گسترش شعار سینمای اخلاق، خلأیی که در جشنواره‌های دیگر است را پرکنیم و هویتی متفاوت از این جشنواره را در میان فیلم‌سازان کشورهای دیگر به نمایش بگذاریم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>