سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ اسفند ۱۳۹۴ در ۱:۳۷ ب.ظ چاپ مطلب

خیرین سلامت، مجموعه مستند «خیرین سلامت» را پسندیدند

mohamadali-farsi

محمدعلی فارسی از همکاری خوب خیرین سلامت با مجموعه مستند «خیرین سلامت» خبر داد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی موسسه آوای هنر سلامت، محمدعلی فارسی اعلام کرد: تدوین ۱۴ قسمت از مستند خیرین سلامت به اتمام رسیده و از ۱۵ فروردین ماه فاز دوم و نهایی تولید این مجموعه آغاز خواهد شد.

فارسی با بیان اینکه در این چند ماهی که در استان ها مشغول بکارهستیم با استقبال خوب خیرین روبرو بوده ایم، افزود: در این حوزه مردم واقعا فعال بوده اند و کارهای زیادی انجام شده است و بخشی از این کمک ها بحدی زیاد و بجا بوده اند که اگر این کمک ها نبود شاید وزارت بهداشت با مشکلاتی زیادی روبرو می شد.

وی در ادامه بیان کرد: باوجود اینکه رسیدگی به امور بهداشت و درمان یکی از وظایف ذاتی دولت هاست اما مردم در همه جای دنیا در این حوزه حضور چشمگیری دارند و در ایران هم بدین شکل است و خیرین مردمی در این مورد واقعا فعال هستند و خدمات زیادی را ارائه کرده اند.

کارگردان مستند«حقیقت گمشده» درپاسخ به این سوال که تاکنون به کدام استان ها برای ساخت مستند رفته اید، بیان داشت: به شهرهای مشهد، کاشان، گیلان، مازندران، ساری، لارستان وهم اکنون تیمی را در شهرکرد ساکن کرده ایم و همچنین به شهرهای بیرجند، تبریز، تهران و قم هم قبلاً رفته ایم.

وی اظهار داشت: هنوز شهرهای بسیار زیادی مانده اند که برای ساخت مستند به آنها بایستی سر بزنیم و ساخت مجموعه هایی برای همه شهرها به لحاظ بودجه ای میسر نبود و اگر بخواهیم از ۳۰ استان کشور هم فیلم بسازیم باز با گستردگی برخی شهرها مانند تهران و خراسان روبرو هستیم که پرجمعیت و از لحاظ جغرافیایی گسترده هستند که باید قسمت های بیشتری را به آنها اختصاص دهیم تا حق مطلب ادا شود.

کارگردان مجموعه مستند «خیرین سلامت» تاکید کرد: ما به این مطلب خیلی فکر کردیم که چه راهکارها و برنامه هایی می توانیم مردم سایر شهرها را هم ترغیب کنیم که دست به انجام اعمال انسان دوستانه بزنند، مثلا وضع قوانین بگونه ای تسهیل شود تا انجام چنین اموری آسان تر شود.

فارسی عنوان کرد: باید اقداماتی در وضع قوانین و مقررات ایجاد شود تا در یک شهر وقتی خیری می خواهد مدرسه ای بنا کند بدون دادن عوارض مدرسه اش را بسازد و نباید برخورد شان بایک برج ساز و یک خیر مدرسه ساز یکسان باشد.

محمدعلی فارسی خاطرنشان کرد: درباره مالیات اوضاع به همین ترتیب است و در همه کشورهای پیشرفته مشوق هایی برای خیرین در نظر می گیرند تا آنها را بیشتر به انجام امور خیر ترغیب سازند در عرصه هنر، ورزش و صنعت خیریه های دارند تاهم مالیاتی از این افراد گرفته شود و هم به افراد نیازمند شود.

وی بیان داشت: تدیون ۱۴ قسمت کار انجام شده است و فاز دوم آن که تعداد ۱۶ قسمت باقیمانده است از ۱۵ فروردین آغاز می شود تا کل این مجموعه مستند را در ماه مبارک رمضان تحویل دهیم.

این مستند ساز اظهار داشت: وزارت بهداشت هم در این حوزه وظیفه سنگینی دارد و باید در تسهیل امور برای خیرین کمک ها و فعالیت های بیشتری انجام دهد زیرا ما مردم خیری داریم .

موسسه آوای هنر سلامت با شناسایی خیرین سلامت ۳۰ استان کشور و به تصویر کشیدن فعالیت های انسان دوستانه ایشان با هدف تکریم و ترویج اینگونه فعالیت ها، مجموعه ۳۰ قسمتی مستند خیرین سلامت را به کارگردانی و تهیه کنندگی محمدعلی فارسی تولید می کند.

محمدعلی فارسی متولد ۱۳۳۶ است. او که فارغ التحصیل فیلمنامه نویسی از دانشکده صدا و سیما است از سال ۶۷ به عنوان دستیار کارگردان و تدوینگر، همکاری با شهید آوینی را در تولید مجموعه تلویزیونی «سراب» آغاز کرد و پس از تاسیس «روایت فتح» به همراه جمعی از جهادگران به همکاری خود با شهید آوینی ادامه داد. فارسی در کارنامه خود آثار گوناگونی چون مهاجران، قصه های جنگ و … را به ثبت رسانده است.

خیرین سلامت با احداث بیمارستان، درمانگاه، مراکز بهداشتی و مراکز آموزشی در حوزه سلامت زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نقش موثری در توسعه فعالیت های مرتبط با حوزه سلامت کشور دارند.

موسسه آوای هنر سلامت، چندی پیش با هدف تهیه و تولید سریال ها و فیلم های تلویزیونی، ویدیویی، انیمیشن، کوتاه، بلند و مستند اعم از داستانی، آموزشی، صنعتی و تاریخی به منظور بالابردن سطح دانش و بینش عمومی در حوزه نظام سلامت توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مدیر عاملی ابراهیم داروغه زاده تاسیس شد.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به وب سایت این موسسه به نشانی www.honarsalamat.com مراجعه نمایند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>