سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ فروردین ۱۳۹۲ در ۴:۱۳ ب.ظ چاپ مطلب
مومنی شریف:

اساس تشکیل حوزه هنری، ترویج هنر انقلاب اسلامی است

mohsen-momeni

محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری در افتتاحیه نمایشگاه هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی گفت: نقش حوزه هنری قابل قیاس با ارگان های دیگر در زمینه ترویج هنر انقلاب اسلامی نیست زیرا اساس تشکیل حوزه هنری به همین دلیل بوده است. سوره سینما- پایگاه خبری تحلیلی حوزه هنری نوشت: در افتتاح این نمایشگاه محسن مومنی شریف […]

محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری در افتتاحیه نمایشگاه هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی گفت: نقش حوزه هنری قابل قیاس با ارگان های دیگر در زمینه ترویج هنر انقلاب اسلامی نیست زیرا اساس تشکیل حوزه هنری به همین دلیل بوده است.

سوره سینما- پایگاه خبری تحلیلی حوزه هنری نوشت: در افتتاح این نمایشگاه محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری به خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف پیشرفت هایی داشته است که غیر قابل انکار است و یکی از این حوزه ها، حوزه هنر است.  به هر دلیل بخش هنر مورد کم توجهی قرار می گیرد، وحتی انکار می شد، در حالی که هنر یکی از بخش های  مربوط به علوم انسانی است که نسبت به حوزه های دیگر تغییر و تحول در آن مشکل و بطئی است. اما این اتفاق در هنر انقلاب اسلامی افتاده و ما امروز شاهد سبک ادب و هنر انقلاب اسلامی هستیم.

این مقام مسئول بیان کرد: هنر، پیش از انقلاب با ارزش های جامعه و ارزش های دینی مغایر بود و جز بخش های معدودی از آن به سمت و سوی خلاف جهت دین حرکت می کرد. هنرمندان انقلاب اسلامی موفق شدند جهت این حرکت را تغییر بدهند و اعتماد مردم را دوباره نسبت به هنر برگردانند و مردم را با هنر آشتی دهند.

مومنی شریف با بیان این مطلب که نام گذاری روزی به نام روز هنر انقلاب اسلامی ضرورت داشت، ادامه داد: در این روز هم دست آوردهای هنر انقلاب اسلامی مورد توجه و هم آسیب هایی که این نوع نگرش را تهدید می کند مورد بررسی قرار می گیرد.
رییس حوزه هنری با اشاره به اینکه سالروز شهادت شهید آوینی مناسبت ترین روز برای نامگذاری روز هنر انقلاب اسلامی است، خاطر نشان کرد: تعداد این گونه نمایشگاه ها باید بیشتر شود و برگزاری این نمایشگاه ها مناسبتی و تنها مربوط به این ایام نیست. در حوزه هنری کمتر روزی وجود دارد که فضای خالی برای برگزاری نمایشگاه داشته باشیم در عین حال نیازمند برگزاری یک نمایشگاه دایمی برای نمایش آثار مربوط به انقلاب اسلامی هستیم.

وی در پایان گفت: به عنوان کسی که نزدیک به سه دهه است از نزدیک شاهد فعالیت های حوزه هنری هستم و مشکلات و مسایل حوزه هنری را می دانم، فکر می کنم نقش حوزه هنری در شکل گیری و ترویج هنر وادب انقلاب اسلامی بی نظیر است البته اساس تشکیل حوزه هنری هم به همین دلیل بوده است و در واقع بی هیچ منتی وظیفه خود را در این زمینه انجام می دهد.

در نگارخانه ابوالفضل عالی ۳۱ اثر هنری از هنرمندانی چون مصطفی ندرلو، سید حمید شریفی، محمد خزایی، مصطفی گودرزی، ناصرترقی جاه، حسین خسروجردی، مرحوم ابوالفضل عالی، احمد آقاقلی زاده، ناهید فراست، علی وزیریان و حبیب الله صادقی به نمایش در آمده که تاریخ خلق این آثار از سال های ۱۳۵۸ تا ۱۳۷۶ است.  در گالری شماره ۱ خانه عکاسان حدود ۲۴ اثر هنری از هنرمندانی چون احمد آقا قلی زاده، سیدحمید شریفی، مصطفی گودرزی، مرحوم ابوالفضل عالی، زهرا قربانیان، ناصرترقی جاه، علی وزیریان، حسین خسروجردی، سید حسن موسی زاده، ناهید فراست، حبیب الله صادقی و سید عبدالله حاجی سید حسن به نمایش درآمده است.

نمایشگاه عکس انقلاب اسلامی شامل ۲۰ تابلوی عکس است. علاقه مندان می توانند از تاریخ ۲۰ تا ۲۹ فروردین از ساعت ۹ تا تا ۲۰ برای بازدید از نمایشگاه ها به حوزه هنری به آدرس خیابان سمیه ، نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>