سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ اسفند ۱۳۹۴ در ۱:۴۰ ب.ظ چاپ مطلب

معاون وزیر نفت: توجه به محیط زیست، توجه به کرامت انسان هاست/حمایت از «جشنواره فیلم سبز»

jashnvare-sabz

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست به غرفه جشنواره بین المللی فیلم سبز آمد و حمایت خود را از این جشنواره اعلام کرد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز، رکن الدین جوادی با تاکید بر این که توجه به محیط زیست به عنوان یک تفکر سازمان یافته، بخشی از زندگی افراد و توسعه، پدیده جدیدی در کشور است ، گفت: همانطور که در خیابان یا زندگی شخصی مان ملاحظاتی داریم، در جامعه این ملاحظات ما را بسیار محدودتر می کند بنابراین کارهای بسیاری باید انجام شود تا بتوانیم شرایط حفاظت از محیط زیست را فراهم کنیم.

وی افزود: توجه به محیط زیست، توجه به کرامت انسان هاست و یک نوع شکرگذاری نسبت به آفرینش تلقی می شود زیرا اگر آب را آلوده کنیم، مردم را بیمار کنیم و محیط زیست را آلوده کنیم، ناشکری کرده ایم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در پاسخ به این که جشنواره بین المللی فیلم سبز تا چه اندازه می تواند در حفاظت از محیط زیست تاثیرگذار باشد، عنوان کرد: بخش زیادی از مسئله حفاظت از محیط زیست در گرو ایجاد باور در افراد جامعه است. بدین شکل که همه کسانی که تصمیم ساز و یا تصمیم گیر و دیگر انسان های جامعه باید به باور برسند. به همین دلیل فکر می کنم مهم ترین مسئولیت نمایشگاه هایی شبیه به نمایشگاه محیط زیست یا جشنواره فیلم سبز فرهنگ سازی و ایجاد همین باور در افراد جامعه است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه امروز شاهدیم که در برخی از بروشورها این باور در برخی از افراد ایجاد شده است. وقتی فردی به این باور برسد این موضوع تبدیل به دغدغه او می شود، درباره اش فکر می کند و به دنبال راه حلی برای محافظت از این محیط زیست می گردد.

جوادی ادامه داد: چون خداوند انسان را به شکلی آفریده که وقتی موضوعی به دغدغه آن تبدیل می شود، هرگز در ارائه راه حلش ناموفق نخواهد بود.

معاون وزیر نفت در این خصوص که شرکت ملی نفت چطور می تواند در جشنواره فیلم سبز حضور داشته باشد تصریح کرد: می توان در این جشنواره حضور موثری در تولیدات این جشنواره داشت و در صورت نیاز حمایت مالی نیز داشته باشیم.

وی بیان کرد:امیدوارم همان دغدغه ای که در زندگی شخصی مان داریم در زندگی اجتماعی مان هم داشته باشیم.

مهدی توحیدپور دبیر اجرایی جشنواره هم در این دیدار با اشاره به این که جشنواره بین المللی فیلم سبز تنها جشنواره محیط زیستی در منطقه خاورمیانه است، گفت: این جشنواره متعلق به سازمان حفاظت محیط زیست است و ما به عنوان بازوان اجرایی در انجمن هنرمندان حامی محیط زیست این جشنواره را در سراسر کشور از ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار می کنیم.

وی در پاسخ به سوال معاون وزیر نفت در خصوص برنامه های جشنواره و چگونگی برگزاری آن افزود: جشنواره فیلم سبز در تمام استان ها و دو جزیره قشم و هرمز برگزار می شود. برای اولین بار توانسته ایم این جشنواره را در شبکه جهانی جشنواره های فیلم سبز ثبت کنیم و در بخش بین الملل نیز بیش از ۱۰۰ اثر از کشورهایی همچون سوئد، آمریکا، ایتالیا و … دریافت کرده ایم.

توحیدپور همچنین درباره خروجی این جشنواره بیان کرد: فیلم های این جشنواره به شکل بسته ای بعد از جشنواره در اختیار ارگان ها و آموزش و پرورش قرار می گیرد تا به آموزش و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست کمک کند.

پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز به دبیری فرهاد توحیدی ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۵ برگزار می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>