سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ اسفند ۱۳۹۴ در ۱۲:۳۴ ب.ظ چاپ مطلب

ضیاءالدین دری: سلحشور فرصت تبیین تئوری فکری خود را پیدا نکرد

dori

ضیاءالدین دری کارگردان و نویسنده سینما و تلویزیون گفت: به مرحوم سلحشور اجازه داه نشد حرفهایی که می‌خواهد بزند و تئوری ذهنی خود را تبیین کند.

به گزارش سوره سینما، ضیاءالدین دری در ارتباط با مرحوم فرج الله سلحشور اظهار کرد: من آقای سلحشور را خیلی سال است که می‌شناختم ولی رابطه کاری ما بعد از دهه ۷۰ آغاز شد و در واقع از همان سال بود که تغییراتی در تفکرات مرحوم سلحشور شکل گرفت.

وی با اشاره به تحولات فکری مرحوم سلحشوردر اوایل دهه ۷۰ تصریح کرد:  معمولا وقتی در دنیای امروز اظهار نظر می‌کنید لزوما همه نباید با شما هم فکر باشند، اما با توجه به این شرایط به مرحوم سلحشور فرصت داده نشد که حرف خود را بدون حاشیه بیان کند.

این نویسنده سینما و تلویزیون تصریح کرد: بعضی مواقع جنجالها و حاشیه‌هایی اتفاق افتاد که  این جنجال‌ها اصل قضیه را از بین برد. به وی  اجازه داه نشد حرفهایی که می‌خواهد بزند، از هم تفکیک کند گفتمان وی تنها در حد اظهار نظر باقی ماند؛ اما این اظهار نظرها نیز ماندگار شد.

دری با اشاره به اینکه  بعضی از تفکرات مرحوم سلحشور به به عینیت رسید و برخی دیگر محجور ماند، عنوان کرد: هر شخص در طول زندگی خود با موقعیتهای اجتماعی، صنفی و شغلی‌اش جلوه‌ای از خود را در نگاه دیگران ترسیم می‌کند اما این جلوه تنها بخشی از واقعیت او را نشان می‌دهد شاید بیشتر ابعاد وجودیش پس از مرگ آشکار شود.

وی در رابطه با تناسب افکاری اش با سلحشور توضیح داد: ما در یک مملکت و یک سیستم کلی اجتماعی زندگی می‌کنیم و وجه اشتراک ما به طرز تلقی ما برمی‌گردد که این طرز تلقی همان اسلام است.

کارگردان و نویسنده سینما و تلویزیون در پاسخ به این سؤال که از نظر شخصیتی وی را چطور توصیف می‌کنید؟عنوان کرد: من در مقاطعی که با ایشان همراه بودم، به خصوص در یک ۳۰ساعت کار تخصصی که  هیچ بدی از او ندیدم  و به گفته دیگران انسان مهربان و با حوصله ای بوده و سعی می کرده به تکالیفش عمل کند.

منبع: تسنیم


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>