سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ اسفند ۱۳۹۴ در ۲:۳۹ ب.ظ چاپ مطلب

بهزاد خداویسی: جشنواره فیلم ۱۰۰ باید به زبان جهان‌شمول دست پیدا کند

khodaveisi

بهزاد خداویسی، بازیگر سینما و تلویزیون، گفت: برای در بر گیری مخاطب عمومی‌تر و استقبال آن‌ها از فیلم کوتاه نیازمند همکاری و تعامل نهادهای فرهنگی، هنری با جشنواره‌های فیلم کوتاه هستیم.

به گزارش سوره سینما به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، بهزاد خداویسی سینماگر اظهار کرد: داشتن ایدۀ جذاب یکی از راه‌های تأثیرگذاری فیلم کوتاه نزد مخاطب است. البته فیلم ساز باید از گرفتار شدن در موضوعات کلیشه‌ای پرهیز کند و به سراغ ایده‌های ناب‌تر و سوژه‌هایی که در جامعه ما از حسایت برخوردارند، برود.

وی با بیان اینکه دنیای فیلم سازی کوتاه شور و عشق می‌خواهد، افزود: غالب اوقات کسانی که در این راه قدم برمی‌دارند به دور از هر گونه مباحث مادی به سراغ کسب اطلاعات و بالابردن سواد خود در این هنر می‌روند.

خداویسی گفت: به نظر بنده هنرمندی که در فیلم سازی کوتاه به یک درجه از شناخت رسیده باشد و با تجربه کردن‌های مختلف در فضای جشنواره‌های داخلی و خارجی، خود را در مورد ارزیابی داوران قرار دهد، بهتر می‌تواند دردنیای حرفه‌ای فیلم سازی حرفی برای گفتن داشته باشد.

این بازیگر سینما و تلویزیون خاطرنشان کرد: جشنواره‌ها فرصتی برای کسب تجربه و بهره‌مندی از نظرات کارشناسانه تماشاگران، هنرمندان و اساتید فیلم سازی است و اگر فیلم ساز با تمام توان و انگیزه وارد آن شود، می‌تواند از آن به عنوان پله‌ای برای پیشرفت و ارتقای دانش خود بهره‌مند شود.

وی ادامه داد: از این نظر جشنواره فیلم ۱۰۰ که در نوع خود یک جشنواره فیلم کوتاه محسوب می‌شود و اکنون در آستانه ده سالگی قرار دارد  باید سعی کند تا با استفاده از شیوه‌های برگزاری متنوع و انتشار وسیع تولیدات خود به یک زبان جهان‌شمول دست پیدا کند.

خداویسی در پایان گفت: برگزار کنندگان این جشنواره باید با توجه به دستاوردهای ایرانی اسلامی و تاریخی خودمان گفتمان تازه‌ای را مطرح کنند و با اختصاص دادن فراخوان‌های خود به موضوع‌هایی که خاص جامعه و مردم خودمان است گره‌ای از کار آن ها بردارند. برای این منظور تغییر مخاطب خاص این نوع فیلم‌ها به مخاطب عمومی‌تر جز با همکاری سایر نهادهای فرهنگی هنری با جشنواره های فیلم کوتاه محقق نمی‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>