سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۲:۰۸ ب.ظ چاپ مطلب
اکران 12 فیلم در 5 روز/

پرستویی، کیانیان، رایگان، قاضیانی و سیدی در حوزه هنری

filmhaye-hozeh

۱۲ فیلم سینمایی از محصولات حوزه هنری در چهار روز از هفته هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری روی پرده می‌روند.

۱۲ فیلم سینمایی از محصولات حوزه هنری در چهار روز از هفته هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری روی پرده می‌روند.

 سوره سینما- به مناسبت بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی حوزه هنری ویژه برنامه‌هایی تدارک دیده است. این برنامه ها از ۲۰ تا ۲۹ فروردین ماه در سالن‌های مختلف این نهاد فرهنگی برگزار می‌شود. نمایش فیلم هایی با موضوع خانواده و دفاع مقدس یکی دیگر از این برنامه ها است که به دلیل جذابیت هایش با استقبال مواجه خواهد شد.

در این برنامه ۱۲ فیلم از محصولات حوزه هنری در سالن «اوستا» در حوزه هنری به نمایش درمی‌آیند.

bid-e-majnoon

«بید مجنون» به کارگردانی مجید مجیدی با بازی پرویز پرستویی، رویا تیموریان، لیلا اوتادی و رضا ناجی یکی از این فیلم‌ها است.این فیلم که فضایی عرفانی دارد داستان یک استاد دانشگاه است که پس از بهبود نابینایی‌اش در جهان اطراف نادیده هایی را کشف می‌کند.«بید مجنون» ۲۶ فروردین ماه ساعت ۱۴ روی پرده می‌رود. فیلم سینمایی «خداحافظ رفیق» به کارگردانی بهزاد بهزادپور که روایتی اپیزودیک دارد هم در این برنامه اکران می‌شود. «خداحافظ رفیق» ساعت ۱۶ دوشنبه ۲۶ فروردین ماه اکران می شود. این فیلم داستان چند رزمنده است که پس از شهادت به دنیای انسان ها برمی‌گردند.

kheili-door-kheili-nazdik

 فیلم سینمایی «خیلی دور، خیلی نزدیک» به کارگردانی سید رضا میرکریمی سه‌شنبه ۲۷ فروردین ماه ساعت ۱۴ به نمایش گذاشته می‌شود. این فیلم با بازی مسعود رایگان،الهام حمیدی و افشین هاشمی روایتی جذاب دارد که در آن به رابطه انسان با جهان پیرامون و رابطه او با خالق تاکید می‌شود. داستان فیلم درباره دکتری است که فرزندش دچار مشکل می شود و برای جستجوی او به دل کویر می‌زند.

shab-bekheir-farmandeh

فیلم‌های سینمایی «شب به خیرفرمانده» به کارگردانی انسیه شاه حسینی درباره یک رزمنده زن است که ماجراهایی را در جبهه پشت سر می‌گذارد. این فیلم ساعت ۱۴ چهارشنبه ۲۸ فروردین روی پرده می‌رود.«خدا نزدیک است» به کارگردانی علی وزیریان با بازی بابک حمیدیان و الناز شاکردوست ساعت ۱۶ چهارشنبه اکران می‌شود. «آخرین ملکه زمین» به کارگردانی محمدرضا عرب ساعت ۱۸ روی پرده می‌رود.‌«فرزند خاک» ساخته محمدعلی باشه آهنگر با بازی مهتاب نصیرپور و شبنم مقدمی چهارشنبه  ۲۸ فروردین‌ماه ساعت ۲۰ اکران می‌شود.

be-hamin-sadegi

فیلم سینمایی «به همین سادگی» به کارگردانی سیدرضا میرکریمی با بازی هنگامه قاضیانی داستان زنی است میانسال که روزهای ملال آوری را تجربه می‌کند. «به همین سادگی» ساعت ۱۴ پنجشنبه روی پرده می‌رود.

zakhme-shaneye-havva

«زخم شانه حوا» به کارگردانی حسین قناعت با بازی هومن سیدی، مینا ساداتی و آهو خردمند داستان مادر شهیدی است که در جستجوی فرزندش به خط مقدم می‌رود. این فیلم ساعت ۱۶ پنجشنبه ۲۹ فروردین اکران می‌شود.

bidari-royaha

 «بیداری رویاها» به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر روایت زنی است که پس از سال‌ها شوهرش که همه گمان می کردند شهید شده به خانه برمی‌گردد. امین حیایی، هنگامه قاضیانی و حمید فرخ نژاد بازیگران این فیلم هستند. این فیلم پنجشنبه ساعت ۱۸ روی پرده می‌رود.

sib-o-salma

‌«سیب و سلما» به کارگردانی حبیب‌الله بهمنی در روز ۲۹ فروردین ماه ساعت۲۰  روی پرده می‌رود. فیلم سینمایی «یه حبه قند» به کارگردانی سیدرضا میرکریمی ۲۷ فروردین ماه در سالن سوره ساعت۲۰ به نمایش گذاشته می‌شود. فرهاد اصلانی، نگار جواهریان، سعید پورصمیمی، رضا کیانیان، هدایت هاشمی و … بازیگران این فیلم هستند. «یه حبه قند» ساعت ۲۰ سه شنبه ۲۷ فروردین ماه روی پرده می‌رود. در این هفته در سالن‌های مختلف حوزه هنری نمایشگاه عکس، شب شعر، نشست‌های پژوهشی: سینما، هنرهای تجسمی، ادبیات، موسیقی و … برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>