سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ اسفند ۱۳۹۴ در ۱۱:۲۸ ق.ظ چاپ مطلب

عبدالرضا اکبری: به جای قربانی کردن درخت بکاریم

abdolreza-akbari

عبدالرضا اکبری گفت: بهتر است به جای قربانی کردن گوسفند که در جامعه ما به یک فرهنگ تبدیل شده، درخت بکاریم تا این امر فرهنگسازی شود.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز، عبدالرضا اکبری درباره برگزاری جشنواره فیلم سبز گفت: برگزاری نمایشگاه و جشنواره خوب است اما نیاز به فرهنگ سازی دارد و این نوع فضاها باید بیشتر شود تا مردم محیط زیست را جدی تر دنبال کنند.

وی با بیان اینکه محیط زیست خانه خودمان است، ادامه داد: باید از محیط زیست‌مان محافظت کنیم زیرا به طور کلی همه مواردی که در اطراف خودمان می بینیم مانند یک حلقه زنجیربهم متصل هستند.

اکبری خاطرنشان کرد: فیلمنامه‌ای پیرامون محیط بان دارم که قصد دارم با این فیلمنامه در جشنواره بین المللی فیلم سبز شرکت کنم.امروز مساله محیط زیست باید دغدغه همه ما باشد زیرا همانطور که شاهد هستیم تلفات زیادی در این مورد داشتیم درحالیکه یوزپلنگ ایرانی شناسنامه محیط زیست ایران است.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول این سال‌ها فیلم و سریال با موضوع محیط زیست بسیار کم ساخته شده است و اگر هم مواردی بوده بیشتر در قالب طنز و شوخی بوده است درحالیکه محیط زیست موضوعی است که باید به صورت کاملا جدی به آن پرداخته شود.

بازیگر سریال «شیوع» همچنین گفت: همانطور که می‌دانید درخت کاری برای همه مهم است زیرا موجب زیبایی شهر می‌شود و برای تنفس نیز بسیار موثر است. باید درنظر داشته باشیم که درخت هم مثل ما حق حیات دارد.

اکبری خاطرنشان کرد: متاسفانه این روزها شاهد تیتر روزنامه‌ها هستیم که نوشته شده طاعون حیات وحش را به خطر می‌اندازد و ما باید توجه زیادی به این موضوع داشته باشیم.

وی ادامه داد: از دیگر مواردی که باید به آن توجه زیادی داشت بحران آب است که طبیعت ما را به خطر می‌اندازد و باید کارشناسانه به آن توجه داشته باشیم زیرا این موضوع به شدت محیط زیست ما را تهدید می‌کند.

بازیگر «فرزند صبح» گفت: سازمان محیط زیست چند سالی است که فعالیت‌های خود را شروع کرده و یکی از نمونه های بارز آن درخت‌کاری است. در سال‌های اخیر از طرف مسئولان شاهد برنامه‌های مختلفی بودیم و پیشنهاد من این است که به جای قربانی کردن گوسفند که در جامعه ما به یک فرهنگ تبدیل شده، درخت بکاریم تا این امر فرهنگسازی شود.

اکبری ادامه داد: به واسطه زندگی ماشینی درمورد بسیاری از موارد از جمله محیط زیست اطلاعاتمان کم شده است. همانطور که اشاره کردم یوزپلنگ ایرانی نمادی از محیط زیست ایران است و نباید بگذاریم این نماد از بین برود.

وی ادامه داد: ثروت شما برای برگزاری جشنواره فیلم سبز، مردم و کسانیکه هستند که از شما حمایت می کنند اما برای اینکه سازمان محیط زیست فیلم هایی با این موضوع تولید کند نیاز است تا همه ارگان های ذی ربط کمک کنند و حمایت های لازم صورت گیرد.

برای اطلاعات بیشتر درباره جشنواره بین المللی فیلم سبز به وب سایت www.iigff.org مراجعه کنید.

پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز به دبیری فرهاد توحیدی به همت انجمن تمدن سبزهنرمندان حامی محیط زیست ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت برگزار می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>