سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ فروردین ۱۳۹۵ در ۴:۲۵ ب.ظ چاپ مطلب
پرویز شیخ طادی:

جشنواره مدافعان حرم صدای بلندی است که به گوش مردم ایران و منطقه می‌رسد

parviz-sheikhtadi

پرویز شیخ طادی نویسنده و کارگردان باسابقه سینما و تلویزیون گفت: جشنواره مدافعان حرم می تواند صدای بلندی باشد که به گوش مردم ایران و حتی منطقه برسد.

به گزارش سوره سینما به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم، پرویز شیخ طادی کارگردان سینما و تلویزیون با اشاره به این که هر جشنواره نوپا و نوظهوری در ایجاد جریان سازی کوتاه مدت موفق خواهد بود، گفت: به نظر من برای راه اندازی جشنواره های فرهنگی و هنری جدید لازم است تا نگاهی به تجربه جشنواره های نوپای دیگر داشته باشیم و بررسی کنیم که جشنواره های موضوعی چه نتایجی داشته است.

وی درباره کارکردها و خروجی های جشنواره های فرهنگی و هنری افزود: هر جشنواره می تواند نتایج مختلفی داشته باشد که در سطح و پوسته ای باقی بماند یا اثرگذار و عمیق باشد. قطعا خروجی دوم مطلوب تر است و هر جشنواره ای باید راه گشا، روشنگر و دارای معرفت باشد تا بتواند جای خود را باز کند و به یک یا دو دوره برگزاری ختم نشود.

کارگردان فیلم سینمایی «شکارچی شنبه» با اشاره به لزوم پرهیز از نگاه ژورنالیستی در برپایی جشنواره ها و پیشبرد اهدافشان بیان کرد: توصیه من این است که در جشنواره های نوپا مثل مدافعان حرم از نگاه ژورنالیستی پرهیز شود. برنامه ریزی ها و اهداف به گونه ای به ثمر بنشیند که نگاه عمومی جشنواره نسبت به موضوع و محتوا حساس و متوجه باشد. جشنواره مدافعان حرم در واقع می تواند صدای بلندی باشد که به گوش مردم ایران و حتی منطقه برسد.

وی درباره مضمون و محتوای این جشنواره نیز توضیح داد: معرفت شناسی موضوعی جشنواره مدافعان حرم ایجاب می کند که حد و حدود، چرایی و ضرورت دفاع از آن معنا شود و جشنواره محصول قابل توجهی داشته باشد.

نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم به همت خبرگزاری فارس و با همکاری موسسه فرهنگی هنری کتیبه نوای فاطمی ۵ خردادماه سالجاری در دو بخش مستند و نماهنگ برگزار می‌شود.

شایان ذکر است؛ محورها و موضوعات این جشنواره شامل: ترسیم چهره زیبای شهدای مدافع حرم، نمایش چهره گروه‌های تروریستی منطقه نظیر داعش و جبهه النصره، نمایش مقاومت مردم سوریه، عراق، یمن و فلسطین در برابر گروه‌های تروریستی و اشغالگران، ترسیم چهره حامیان تروریست‌ها نظیر آمریکا، ترکیه، رژیم صهیونیستی، انگلیس و عربستان، نقش ایران و حزب‌الله در محور مقاومت، نقش تاثیرگذار رهبر معظم انقلاب در هدایت محور مقاومت است.

گفتنی است؛ داوطلبان جهت ثبت نام و ارسال آثار به سایت www.modafeanfilmfest.ir مراجعه و با شماره های ۸۸۸۲۱۰۴۶ و ۴۲۰۸۲۱۲۱ تماس حاصل نمایند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>